• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
جمعه 19 خرداد 1402
کد مطلب : 193952
+
-

تهران هیجان دارد!

در هر سن و سالی که باشید نمی‌توانید از تفریحات هیجان‌انگیز چشم‌پوشی کنید. گاهی اوقات حتی برای چند دقیقه تجربه تفریحی همچون بانجی‌جامپینگ ممکن است مسافتی طولانی را تردد کنید تا برای چند ثانیه آدرنالین‌تان را بالا ببرید و در یک هفته پیش‌روی‌تان سرحال و قبراق بمانید اما حالا چند سالی است که انواع و اقسام تفریحات هیجانی در گوشه و کنار تهران توسط بخش‌های خصوصی و نهادهای عمومی همچون شهرداری راه‌اندازی شده تا همه شهروندان بتوانند به یک نسبت از این امکانات استفاده کنند. با برخی از این تفریحات هیجان‌انگیز آشنا شوید.

معلق میان زمین و آسمان
بانجی‌جامپینگ


نشانی:بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن،خیابان ولنجک، بام‌تهران
ویژگی:تجربه ورزشی که در آن از ارتفاع زیاد به سمت زمین سقوط می‌کنید و سالم می‌مانید، شاید در زندگی برای اکثر قریب به اتفاق افراد روی ندهد. در این تفریح که کلا 30 ثانیه از وقت شما را می‌گیرد با سرعت ده‌ها کیلومتر در  ساعت با شتاب 9.8 متر مجذور بر ثانیه 40 متر به سمت زمین سقوط می‌کنید و برای چند ثانیه بین زمین و آسمان معلق می‌مانید. بام تهران از معدود مکان‌هایی است که امکانات بانجی‌جامپینگ را دارد. البته در بوستان ولایت نیز امکانات بانجی‌جامپینگ وجود دارد اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

قرقره بازی
زیپ‌لاین

نشانی:
برج میلاد، دریاچه چیتگر و بوستان طالقانی
ویژگی: برای این تفریح شما به یک قرقره بزرگ متصل می‌شوید و با کمک آن روی یک سیم بکسل که بالای جایی دره مانندی قرار گرفته رها شده و به سمت انتهای سیم حرکت می‌کنید. در محوطه برج میلاد تهران محلی برای زیپ‌لاین اختصاص داده شده که 150 متر طول دارد و شما را در ارتفاع 30 متری با سرعت 60 تا 70 کیلومتر در ساعت به پرواز در‌می‌آورد. زیپ‌لاین دریاچه چیتگر هم اولین زیپ‌لاین ریلی ایران به حساب می‌آید که شامل ریلی پر‌پیچ‌وخم با ۱۲۰ متر طول و حدود ۱۴ متر ارتفاع است.زیپ‌لاین کماندو بوستان طالقانی هم با طول 120 متر و ارتفاع 50 متر و در توچال و باشگاه انقلاب نیز این امکان وجود دارد.

پرواز بر بلندای پایتخت
اسکیت هوایی

نشانی:بزرگراه شهید همت غرب، دریاچه شهدای خلیج فارس
ویژگی:برای تفریح هیجانی دسته‌جمعی، اسکیت هوایی دریاچه چیتگر محل مناسبی است. وسیله‌ای شبیه به ترن هوایی که روی ریل‌های یو(U) شکل حرکت می‌کند و دو کابین این اسکیت که 5 تا 6 بار مسیر پایین به بالای یو را حرکت می‌کنند و در حین حرکت کابین‌ها نیز به صورت دایره‌ای تکان می‌خورند. ارتفاع بالاترین نقطه اسکیت از زمین 20 متر و طول آن نیز 50 متر است. افرادی که ناراحتی قلبی دارند و خانم‌های باردار نمی‌توانند از این وسیله تفریحی استفاده کنند.

تیوب‌سواری
قایق پرشی

نشانی:بزرگراه شهید حکیم غرب، بعد از خروجی بزرگراه یادگار امام، فاز 2 بوستان نهج‌البلاغه
ویژگی:برای اینکه تجربه تیوب‌سواری داشته باشید لازم نیست دیگر به پیست‌های اسکی شمشک و دیزین بروید. بوستان نهج‌البلاغه و دریاچه خلیج فارس گزینه‌های خوبی برای تجربه تیوب‌سواری هستند. در اینجا به جای اینکه با تیوب روی برف فرود بیایید، روی یک تشک بادی عظیم از ارتفاع 14 متری فرود می‌آیید. این مجموعه که به‌نام قایق پرشی معروف است، با استفاده از این وسیله شما سوار قایق شده و توسط جک‌های کششی به بالا کشیده می‌شوید. در انتهای ریل ناگهان و با سرعت به سمت پایین ریل حرکت کرده و سپس خود را مابین آب و آسمان خواهید دید. در پایان یک فرود هیجان‌انگیز به داخل استخر هدایت می‌شوید بدون آنکه خیس شوید.

آدرنالین پارک
بانجی‌جامپینگ، سویینگ ،پرش آزاد و...

نشانی:سعادت‌آباد، میدان بهرود، بوستان پرواز
ویژگی:نخستین پارک ویژه ورزش‌های خاص و هیجان‌انگیز پایتخت است و حدود 2 سال از عمرش می‌گذرد. این بخش در زمینی به مساحت حدود هزار مترمربع، در پارک پرواز قرار دارد و با تفریحاتی نظیر بانجی‌جامپینگ با ارتفاع ۴۰ متر، سویینگ (تاب غول‌پیکر) با ارتفاع ۳۰ متر، ادونچر پارک (بازی‌های طنابی) و پرش آزاد روی تشک بادی (بیگ جامپ) میزبان مراجعان است. همچنین پرش آزاد روی تشک بادی (بیگ‌جامپ کودکان)، زیپ‌لاین، ترامپولین و یورو بانجی از تفریحات مناسب برای کودکان است. در محدوده‌ای از آدرنالین پارک، طناب‌‌هایی وجود دارند که از سازه‌های آهنی آویزان شده‌اند؛ همانند پل معلق عمل می‌کنند و افراد از روی آن عبور می‌کنند. نردبان‌های معلقی نیز برای بالارفتن و یک دیواره سنگ‌نوردی معلق در ارتفاع ۹ متری وجود دارد.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید