• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 16 خرداد 1402
کد مطلب : 193643
+
-

نقل قول

50درصد از بیماران تهران شهرستانی هستند
رامین رحیم‌نیا/ سرپرست معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی

۴۰ تا ۵۰ درصد از بیمارانی که در بیمارستان‌های دانشگاه بستری می‌شوند از شهرستان‌ها می‌آیند و این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند. گاهی محدودیت‌های فضای فیزیکی و منابع مالی و دستگاه‌ها و تجهیزات باعث می‌شود که ارائه خدمت به مردم با تأخیر انجام شود و یا موجب می شود که در مأموریت‌های دانشگاه خللی ایجاد شود.

ارائه 9هزار خدمت درمانی به زائران حج
سیدعلی مرعشی/ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر

بیش از ۹هزار خدمت درمانی و امدادی به زائران ایرانی در مکه و مدینه ارائه شد. دلیل عمده مشکلات به‌وجود آمده برای زائران، ناشی از دمای بالای هوا و پیاده‌روی طولانی در طول روز و در هوای گرم و سپس استراحت در مقابل کولرهای گازی بوده است. در حال حاضر ۲ زائر در بیمارستان هلال‌احمر ایران در مکه و بیمارستان سعودی بستری هستند.

توسعه مراکز آموزش و توانبخشی ویژه یادگیری دانش‌آموزان
حمید طریفی حسینی/ رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی

در تلاش هستیم اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی را به سنین پایین‌تر تعمیم دهیم و کودکان از زمان بدو تشخیص جزو گروه‌های هدف سازمان آموزش و پرورش استثنایی هستند. باید در هر منطقه حداقل یک مرکز مشکلات ویژه یادگیری وجود داشته باشد و بعضی از این مراکز دارای این ظرفیت هستند که به مرکز جامع خدمات تشخیصی، آموزشی و توانبخشی تبدیل وضعیت شوند و پایگاه‌های دائمی سنجش هم در این مراکز راه‌اندازی شود. توسعه مراکز آموزش و توانبخشی ویژه یادگیری دانش‌آموزان و تلاش برای آموزش دانش‌آموزان استثنایی در مدارس عادی از برنامه‌های ویژه ماست.

نباید در حوزه سلامت الکترونیک از دنیا عقب بمانیم
محمد رئیس زاده/ رئیس سازمان نظام پزشکی کشور

دنیا به‌سمت سلامت الکترونیک رفته است و ما نباید در حوزه سلامت الکترونیک از دنیا عقب بمانیم. کارهایی را هم در این زمینه انجام داده‌ایم. به ناچار بحث تله ویزیت و تله مدیسین و سلامت الکترونیک راه خود را باز می‌کند. ما نیاز به قوانین در این حوزه داریم.همانطور که در فضای حقیقی بر صدور مجوزها نظارت می‌کنیم، برنامه‌ای را تدوین می‌کنیم تا در فضای مجازی نیز پروانه مطب مجازی بدهیم و هر کسی اجازه نداشته باشد در فضای مجازی صفحه‌ای ایجاد کرده و از این طریق مراجعاتی داشته باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :