• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 13 خرداد 1402
کد مطلب : 193582
+
-

انقلابی تمام نشدنی

فعال ضدجنگ آمریکایی، از اثرات جاودانه روحیه انقلابی امام ره می‌گوید

دریچه
انقلابی تمام نشدنی

تأثیر امام‌خمینی(ره) به‌عنوان یک رهبر انقلابی، همیشه ماندگار است و رهبری او برای گردهم‌آوردن مردم علیه سرکوب و فساد از تبعید، همیشه الهام‌بخش بوده است.
گیلدا مورکرت، فعال پیشروی ضد‌جنگ آمریکایی، با اشاره به این ویژگی بارز امام(ره)، گفته است که نام رهبر بصیر ایرانی، همچنان در سراسر جهان زنده است و یادش گرامی داشته می‌شود. همه‌ساله فعالان حقیقت و عدالت، در سراسر دنیا دور هم جمع می‌شوند تا یاد فداکاری‌ها و مبارزه روحانی امام‌خمینی علیه فساد و استبداد شاه را گرامی‌بدارند.
مورکرت با اشاره به خاندان پهلوی، به پرس‌تی‌وی گفته است که استعمارگران رژیم‌هایی می‌خواهند که به افراد برخوردار بیشتر توجه می‌کنند و به اکثریت جامعه، هیچ حق انتخابی نمی‌دهند. او گفته است: «حضرت موسی قضاتی را منصوب کرد که نگاهی عادلانه به قوانین مدنی داشته باشند. این قوانین عادلانه در مبارزه با استعمار ضروری هستند چون شامل زمین‌های غصب شده می‌شوند، درست مثل چیزی که همین حالا در فلسطین اشغالی در جریان است.»
او معتقد است که اگر امام‌خمینی امروز زنده بود، مسلمانان را بسیج می‌کرد تا علیه امپریالیست‌ها و قدرت‌های مغروری که می‌خواهند بافت اسلام را از بین ببرند بسیج شوند.
او همچنین گفته است: «من با میخائیل گورباچف(رهبر پیشین اتحاد جماهیر شوروی) موافقم که امام‌خمینی موفق شد با فساد، از خارج از کشور بجنگد، و این کار را با بسیج مردم برای جنگ با تمامی شکل‌های امپریالیسم آمریکایی انجام داد. اینکه یک مرد توانسته این قدر قدرت سازماندهی داشته و برای مردم جنگیده که روی چند نسل بعد از او اثری ماندگار داشته است. شاه می‌خواست کنترل همه‌‌چیز را در دست داشته باشد تا خودش و خاندانش از همه‌‌چیز نفع ببرند. امام‌خمینی اما حتی در دوران تبعید هم موفق شد رژیمی که قدرت داخلی زیادی داشت را ریشه‌کن کند.»
او از امام‌خمینی به‌خاطر نجات‌دادن ایران از نفوذ غرب و بهره‌برداری‌های امپریالیستی تمجید کرده و گفته است که امام‌خمینی، «خود جنبش و بزرگ‌ترین دستاوردش مقابله با امپریالیسم غربی بود.»





 

این خبر را به اشتراک بگذارید