• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
جمعه 12 خرداد 1402
کد مطلب : 193517
+
-

ولخرجی را کنار بگذارید

چطور ارزان سفر کنیم؟
ولخرجی را کنار بگذارید

بسیار سفر باید کرد تا پخته شود خامی؛ اما واقعیت این است که بخش نخست سفر یعنی تامین بودجه و مدیریت آن حین سفر یکی از دغدغه‌های بزرگ مردم پیش از تصمیم‌گیری و عزیمت به سفر است. دغدغه‌ای که به مهارت و هنر نیاز دارد تا خاطره یک سفر لذتبخش و مقرون به صرفه در ذهن باقی بماند. اما چطور می‌توان با کمترین هزینه به گشت وگذار و سفر رفت تا هم حال خودمان خوب شود و هم اوضاع جیب‌مان رو به راه؟! این چند نکته کلیدی و طلایی برای کسب خاطره‌های به یادماندنی از یک سفر مقرون به‌صرفه را دست‌کم نگیرید.

اولویت‌های سفر را پیش از آغاز آن مشخص کنید. اینکه ترجیح می‌دهید در جریان سفر در اقامتگاه‌های شهری یا روستایی بمانید یا از عهده پرداخت هزینه هتل برمی‌آیید. مشخص کنید تغذیه و خوراک سفر را چطور تامین کنید. در میزان بودجه و هزینه‌ها را تعیین کنید تا با برنامه‌ریزی بهتر، سفری لذتبخش را تجربه کنید.

حالا که با برنامه‌ریزی، توانستید اولویت‌ها و بودجه‌تان را مشخص کنید درباره قیمت‌های آن اولویت‌ها تحقیق و جست وجو کنید. مثلا از لیست قیمت اقامتگاه، هتل و هزینه‌های خوراک و غذای سفر مطلع شوید. هزینه تفریحات و اماکن گردشگری در مقصد سفرتان را نیز حساب و کتاب کنید.

با توجه به برنامه سفر اینکه قصد دارید چند روز اقامت داشته باشید؛ از چه مکان‌هایی دیدن کنید و چه چیزهایی بخورید؛ یک بودجه کلی تعیین کنید. یادتان نرود که از تجربه‌های مسافران پیش از خود نیز در این مرحله استفاده کنید.

روزگار اینترنت است! برای همین از شما انتظار می‌رود پیش از سفر به شهر مورد نظر در داخل یا خارج از کشور، تصاویر و ویدئوهایی که گردشگران از مقصد مورد نظر شما در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌ و درباره آن نظر داده‌اند، بررسی کنید.

هزینه‌های حمل‌ونقل در سفر یکی از موارد مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد. با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی تا میزان زیادی می‌توانید در ‌‌هزینه خود صرفه‌جویی کنید. اتوبوس و قطار شهری ارزان هستند و فرصت بیشتری را برای آشنایی با مردم محلی منطقه مقصد سفرتان فراهم می‌سازند. یکی دیگر از مزیت‌های سفر با وسایل حمل‌ونقل عمومی، فراهم بودن فرصت تفریح بیشتر برای افرادی است که دیگر نیاز نیست به سبب رانندگی از لذت‌های حاشیه‌ای سفر غافل بمانند.

واقع بینانه و مطابق با برنامه‌ریزی انجام شده خرج کنید. معمولا کسانی که در سفر با کمبود بودجه مواجه می‌شوند؛ کسانی هستند که حین سفر دقت کمتری به موارد برنامه‌ریزی شده خود دارند. دست و دل بازی یا ولخرجی را کنار بگذارید و سعی کنید به برنامه‌ریزی مالی سفر پایبند باشید و از اعمال هزینه‌های مازاد و غیرضروری پرهیز کنید.

یکی از شیوه‌های به حداقل رساندن هزینه‌های یک سفر، تجربه سفرهای دوستانه و گروهی است. به جای اینکه انفرادی هزینه اجاره اقامت در اقامتگاهی را بپردازید، با جمعی از دوستان خود سفر کنید تا هزینه‌ها ضمن سرشکن شدن، خاطرات خوشی نیز از سفر به ثبت برسد. با این شیوه می‌توانید اجاره هتل یا ویلاهای بزرگ‌تر را پرداخت کنید و از خدمات باکیفیت‌تری بهره‌مند شوید.

در شیوه سفرهای گروهی، چالش اصلی، محاسبه‌ دونگ سفر است. راهکارهایی درباره رفع این چالش وجود دارد. راهکار نخست، انتخاب مادر خرج است. در ابتدای سفر بهتر است فردی که مورد تأیید همگان است مسئولیت تمام هزینه‌های سفر را برعهده گیرد.

راهکار دوم، محاسبه دونگ سفر براساس اپلیکیشن‌های مناسب سفرهای کم‌هزینه است. نرم‌افزارهایی که بودجه شما را با توجه به اولویت‌ها و علاقه‌مندی‌هایتان در سفر، طبقه‌بندی و مدیریت می‌کند.از قابلیت‌های منحصر به فرد این نرم‌افزارها ارائه آمار مخارج، امکان ثبت خریدهایی با سهم نامساوی، امکان قرض گرفتن پول با اتصال به شبکه‌های شتاب و نیز ارائه مدل‌های مالی سفر که نتایج مطلوبی از آنها ثبت شده، است.

نکته پایانی مدیریت هزینه‌های یک سفر لذتبخش و اقتصادی، توجه به هزینه‌های احتمالی و ضروری ا‌ست که ممکن است حین سفر به دلایل مختلفی ایجاد شود. به‌عنوان مثال بروز حوادث ناگهانی و ابتلا به بیماری می‌تواند ازجمله هزینه‌هایی باشد که پیش‌بینی نشده بود ولی نیاز است که هزینه آنها را درنظر بگیرید.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید