• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 11 خرداد 1402
کد مطلب : 193420
+
-

برخورد با مالیات‌گریزان نقاب‌دار

سازمان امور مالیاتی کشور: فراریان بزرگ مالیاتی با نقاب‌های به‌ظاهر موجه در حال فعالیت هستند

دولت سیاست برخورد با دلال‌ها و فراریان مالیاتی را کلید زده و تصمیم دارد تا فشار مالیاتی بر تولیدکنندگان را کاهش دهد.
یک مقام ارشد سازمان مالیاتی با بیان اینکه با تقاطع‌گیری حساب‌های بانکی با طبقه دلال مقابله خواهیم کرد، می‌گوید: اگر قصد داریم از تولید حمایت کنیم باید با این طبقه برخورد کنیم، البته متأسفانه فراریان بزرگ مالیاتی بعضا با نقاب‌های به‌ظاهر موجه با ما مقابله می‌کنند ‌ اما برای حمایت از تولید با این طبقه مبارزه جدی خواهیم کرد.
 گفته‌های سیدهادی سبحانیان نشان از اهتمام دولت در وصول مالیات از فراریان مالیاتی دارد به‌نحوی که در سال‌1401 سازمان امور مالیاتی 18هزار میلیارد تومان از محل فرار مالیاتی وصول کرده و در 2ماهه سال‌جاری نیز 8همت وصولی از محل فرار مالیاتی داشته است.

  دزدی مالیاتی با قرض‌الحسنه‌ها
آمارها نشان می‌دهد 180هزار حساب شخصی با رفتار تجاری شناسایی شده که این افراد هیچ اطلاعاتی در سازمان امور مالیاتی نداشتند و حجم گردش وجوه آنها بسیار بالا بوده است و 64هزار میلیارد تومان حجم ورودی مالی 45شخص حقیقی بوده است که در نظام مالیاتی پرونده نداشتند. یکی از راه‌های فرار مالیاتی صندوق‌های قرض‌الحسنه هستند که برآورد سازمان امور مالیاتی نشان می‌دهد یک صندوق قرض‌الحسنه‌ای وجود دارد که 143هزار میلیارد تومان ورودی دارد و یا صندوق دیگری 1200دستگاه کارتخوان دارد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید