• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 11 خرداد 1402
کد مطلب : 193411
+
-

عقب‌ماندگی عمرانی جنوب‌شرق تهران جبران می‌شود

92پروژه طرح «من شهردارم» در منطقه14با درخواست مردم، بودجه گرفته است

گزارش
عقب‌ماندگی عمرانی جنوب‌شرق تهران جبران می‌شود

سیدمحمد فخار-روزنامه‌نگار

انبوه اقدامات عمرانی که طی سال اخیر در تهران انجام شده اگرچه به ظاهر رخدادی مبارک و ارزشمند است اما در لایه پنهان نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین شهر کشورمان طی دهه‌ها مدیریت شهری با چه اندازه عقب‌ماندگی عمرانی دست و پنجه نرم می‌کرده است. تعدادی از این اقدامات در تکه جنوب شرقی تهران را شهردار منطقه۱۴ رسانه‌ای کرد.

بازگشت سوله‌های بحران رها شده به شهر
محمدامین سالاری‌پور در نشست خبری از خبرهای مهمی نظیر افزایش سرانه ایمنی و فضای سبز منطقه، روند آسفالت‌ریزی معابر و اقدامات درخصوص پل‌های عابرپیاده مکانیزه سخن گفت. وی اعلام کرد: بعد از 7سال کار سوله بحران رها شده را آغاز کردیم و هم‌اکنون تجهیز شده تا به‌زودی افتتاح شود. همچنین در سال اخیر ۵بوستان شهری افتتاح شد که به ارتقای سرانه‌های محیط‌زیست کمک کرده است. مورد دیگر اینکه گشتزنی‌های ما نشان می‌داد که برخی از کوچه‌های قدیمی منطقه، دهه‌ها آسفالت جدید به‌خود ندیده بود و براساس همین نیاز، در سال گذشته ۳۰هزار تن آسفالت در منطقه۱۴ پخش شد و یکی از موضوعات مهم این بود که بعد از چندین سال تمامی تعهدات نسبت به آسفالت و بهسازی مدارس را در این حوزه انجام دادیم. همچنین طی 3ماه سال‌جاری، 12هزار تن آسفالت در معابر پخش شده است.

پل‌های عابر مکانیزه فعال هستند
سالاری‌پور درباره ایمن‌سازی‌ بزرگراه امام علی نیز چنین خبر داد که در موضوع ایمن‌سازی‌ بزرگراه امام علی با خاموشی کل چراغ‌ها در محدود منطقه۱۴ مواجهه شدیم که در پی برخی سرقت‌ها رخ داده بود اما در حال رایزنی با سازمان زیباسازی هستیم که با چراغ کم‌مصرف روشنایی این قسمت را تأمین کنیم و در حوزه تبلیغات حاشیه بزرگراه نیز مشاور در حال طراحی است تا در محدوده‌ای از زیرگذر، از این فضا استفاده شود.
اما یکی از دغدغه‌های اصلی شهرداری تهران و مردم، پل‌های عابرپیاده مکانیزه بودند که کلیه پل‌ها در منطقه۱۴، سرویس شده و همه فعال هستند؛ البته پل سر خیابان کرمان جمع‌آوری شده چراکه سازمان زیباسازی یک طراحی داشته که از آسانسور به جای پله برقی استفاده کند و پل عابر پیاده در میدان خراسان نیز به‌دلیل کم بودن عرض خیابان جمع‌آوری شد.

92پروژه «من شهردارم» در دست اقدام
محور دیگر سخنان سالاری‌پور درباره طرح «من شهردارم» بود که گفت: شهروندان منطقه۱۴ در برنامه «من شهردارم» کاملا همکاری داشته‌اند و حجم اعتباری خوبی برای محورهای آن درنظر گرفته شده است. در این زمینه 92پروژه شهری بودجه گرفته که در سال‌جاری کار آن انجام می‌گیرد. برای نمونه یکی از موضوعات درباره مرمت شبکه آب‌های سطحی است که در سال گذشته۱۲ کیلومتر شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و بهبود وضعیت رواناب‌ها در منطقه عملیاتی شد. از دیگر درخواست‌ها اتصال پل بسیج و محلاتی بود که در این‌باره پایانه تاکسیرانی با اجرای پروژه پل بسیج و محلاتی حذف شده و در محلی جدید ایجاد خواهد شد. همچنین در سال گذشته یک قنات لایروبی شده و امسال نیز یک قنات دیگر لایروبی خواهد شد؛ همچنین ایمن‌سازی مسیل ابوذر نیز امسال پیش می‌رود. وی درباره ساماندهی و ایمن‌سازی بازار گل محلاتی نیز گفت: سند فقط به نام اداره کل راه و شهرسازی تهران است و این بازار گل سرانه شهری است اما هیچ‌گاه این حق رعایت نشده و باید به شهر برگردد و درصورت حل مشکلات سندی، ایمن‌سازی‌ آن را آغاز خواهیم کرد؛ البته کار ایمن‌سازی را رها نکرده‌ایم و برای ایمنی اقداماتی انجام گرفته است. هم‌اکنون ایمنی نسبی بازار گل که مدنظر سازمان آتش‌نشانی بوده تاحدی انجام گرفته و اهالی بازار گل نیز تعهد داده‌اند ایمنی را رعایت کنند. خروج 4ساختمان منطقه از فهرست ساختمان‌های ناایمن و پیشنهاد ایجاد مجتمع ایستگاهی ورزشگاه تختی به وزارت ورزش از دیگر خبرهای شهردار برای مردم جنوب شرق تهران بود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید