• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 9 خرداد 1402
کد مطلب : 193231
+
-

رهبرمعظم انقلاب در دیدار سلطان عمان بر توجه کشورهای منطقه به خطر رژیم صهیونیستی تاکید کردند

آرایش جدید برای آرامش منطقه

حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای: افزایش همکاری‌های ایران و عمان به‌دلیل اشتراک 2کشور در آبراه تنگه هرمز مهم است

رهبری
آرایش جدید برای آرامش منطقه

رهبر معظم انقلاب صبح دیروز (دوشنبه) در دیدار «هیثم بن طارق آل سعید»، سلطان عمان و هیأت همراه، روابط ایران و عمان را روابطی دیرینه، ریشه‌دار و خوب خواندند و گفتند: ما معتقدیم گسترش روابط 2کشور در همه زمینه‌ها، به نفع هر دوطرف است.به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام‌معظم‌رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به مذاکرات طرف‌های ایرانی و عمانی، خاطرنشان کردند: نکته مهم آن است که این مذاکرات تا رسیدن به نتایج محسوس، به‌صورت جدی پیگیری شود و درنهایت ارتباطات گسترش یابد.

خطر رژیم صهیونیستی برای منطقه
حضور رژیم صهیونیستی در منطقه یک «خطر» محسوب می‌شود. سیاست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن، ایجاد اختلاف و نبود آرامش در منطقه است؛ بنابراین همه کشورهای منطقه باید به این موضوع توجه داشته باشند.همکاری‌های تهران – مسقط به دلیل افزایش همکاری‌های جمهوری‌اسلامی ایران و عمان حائز اهمیت است؛ چراکه 2کشور در آبراه بسیار مهم تنگه هرمز دارای اشتراک هستند.

استقبال از روابط با مصر
سلطان عمان در اظهارات خود، بر تمایل مصر برای ازسرگیری روابط با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد. ما از این موضع استقبال می‌کنیم و مشکلی دراین زمینه نداریم.

ثمرات سیاست‌خارجی دولت سیزدهم
ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان جمهوری‌اسلامی ایران و عربستان‌سعودی، نتیجه سیاست خوب دولت جناب آقای رئیسی، برای گسترش و تقویت روابط با همسایگان و کشورهای منطقه است.

ضرورت هم‌افزایی دولت‌های اسلامی
امیدوارم با گسترش ارتباطات دولت‌ها، امت اسلامی شوکت و عظمت خود را باز یابد و درکنار هم قرارگرفتن ظرفیت‌ها و امکانات کشورهای اسلامی، به نفع همه ملت‌ها، کشورها و دولت‌های اسلامی باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید