• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 8 خرداد 1402
کد مطلب : 193145
+
-

احداث پارکینگ با سازه‌های ایمن

اصل ماجرا
احداث پارکینگ با سازه‌های ایمن

کلنگ ساخت پارکینگ طبقاتی بیمارستان شریعتی در پنجاه و هفتمین رویداد امید و افتخار زده شد؛  احداثی که منجر به کاهش حجم ترافیک‌ خودرویی خیابان جلال آل‌احمد نیز می‌شود و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. درواقع به دلیل کسری پارکینگ و عدم وجود پارکینگ عمومی مردم دچار مشکل شده‌ بودند که این اقدام سبب حل این مشکل می‌شود. تعداد محدودی از این پارکینگ‌ها در اختیار پرسنل بیمارستان و مابقی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، بخشی از پارکینگ بیمارستان شریعتی هم طبق دستور شهردار تهران مکانیزه خواهد بود.
اما برخی انتقادها مبنی بر این است که این بیمارستان در دسته ساختمان‌های ناایمن قرار دارد که چندی پیش شهرداری تهران این ساختمان را به قوه قضاییه معرفی کرده و معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور اسامی ساختمان‌ها را در اختیار رسانه‌ها قرار داد. بیمارستان شریعتی نیز در همین دسته قرار دارد و حال این سؤال پیش می آید که چگونه پارکینگی در ساختمان ناایمن ساخته خواهد شد؟
مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. او با تاکید بر اینکه اگر ساختمان‌های اعلام شده ایمن باشند که این امر بسیار خوب است، باید ساختمان‌های ناایمن نیز برای ایمن سازی اقدام کنند؛ پارکینگی که کلنگ‌زنی شده سازه جدایی از بیمارستان است و ارتباطی با بیمارستان ندارد. این پارکینگ متعلق به بیمارستان شریعتی است که به صورت مشارکتی با شهرداری ساخته می‌شود و یک یا 2 بیمارستان دیگر نیز در برنامه وجود دارد.
لیستی که قوه قضاییه منتشر کرده است صرفا ساختمان‌های ناایمن در برابر حریق بوده و الزاما سازه ساختمان ایرادی ندارد و مالک باید نسبت به ارتقای ایمنی در زمان آتش سوزی اهتمام جدی داشته باشد. افتتاح پارکینگ در بیمارستان شریعتی اولا وابستگی به سازه ندارد و در داخل بیمارستان نیست و دوما این مجموعه با شرط تامین ایمنی آتش‌نشانی احداث خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید