• پنج شنبه 29 شهریور 1403
  • الْخَمِيس 15 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 19
دو شنبه 8 خرداد 1402
کد مطلب : 193137
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/48Y7J
+
-

منتظر ارزان‌ شدن کاغذ باشید

خبر خوب
منتظر ارزان‌ شدن کاغذ باشید

حمید نیکدل، رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوای تهران علت اصلی روند کاهشی قیمت در بازار کاغذ را حمایت دولت عنوان کرد و گفت:‌ در ماه‌های گذشته در نامه‌های متعددی به وزارت صمت و وزارت ارشاد، خواستار حمایت از واردکنندگان کاغذ شدیم؛ به ‌هرحال کاغذ کالایی استراتژیک و اساسی است که در همه جنبه‌های اقتصادی‌، سیاسی و فرهنگی کاربرد دارد.
وی ادامه داد:‌ در این راستا در ماه‌های گذشته، اختصاص ارز برای واردات کاغذ از سر گرفته شد و تجار توانستند برای واردات، ارز دریافت کنند‌؛ از سوی دیگر انتقال کاغذ از گروه کالایی 2به گروه کالایی یک نیز شوک دیگری به بازار وارد کرد و در نتیجه این حمایت‌های دولت، کاغذ تحریر با کاهش 200هزار تومانی در قیمت‌ها مواجه شد.
نیکدل تصریح کرد: بر این اساس هر بند کاغذ تحریر 70گرم، 150هزار تومان و هر بند کاغذ 60گرم 100هزار تومان کاهش قیمت داشتند‌؛ کاغذ A4 نیز با کاهش10درصدی قیمت روبه‌رو شد.
رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا با اشاره به اختصاص ارز 28هزار و500تومانی برای واردات کاغذ گفت: با دریافت این ارز و واردات کاغذ با این نرخ، قطعاً باز هم کاهش قیمت بیشتری خواهیم داشت و پیش‌بینی ما این است که تا هفته‌های دیگر، باز هم کاهش 100هزار تومانی داشته باشیم.
وی بازار فعلی را بازاری بدون رکود دانست و به تسنیم گفت:‌ تجربه نشان داده است که هر زمان عرضه، سرعت بیشتری به‌خود بگیرد، کاهش قیمت‌ها نیز بیشتر خود را نشان می‌دهند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید