• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 8 خرداد 1402
کد مطلب : 193125
+
-

ترافیک «دیپلماسی منطقه‌ای» در تهران

براساس اعلام روابط‌عمومی دفتر رئیس‌جمهور، رئیس شورای مصلحت ترکمنستان، به‌عنوان عالی‌ترین مقام کشور همسایه شمالی فردا (سه‌شنبه) به تهران می‌آید؛ سفری که مناسبات ایران و ترکمنستان را وارد مرحله نوینی خواهد کرد.

2سفر مهم در یک هفته
 تهران در روزهای اخیر میزبان هیثم بن‌طارق آل‌سعید، پادشاه عمان بود و گفته می‌شود مهمانان دیگری هم در راه تهران هستند؛ رفت‌وآمدهایی که زمینه‌ساز شکل‌گیری تحولات نوینی در منطقه شده ‌است.

گسترش مناسبات تهران – عشق‌آباد
سفر عالی‌ترین مقام ترکمنستان به ایران در شرایطی است که با اولویت یافتن «دیپلماسی همسایگی» در دولت سیزدهم، مناسبات تهران – عشق‌آباد وارد مرحله تازه‌ای شده‌است. خردادماه1401 بود که سردار بردی‌ محمداف، رئیس‌جمهور ترکمنستان، در سفری به تهران با مقام‌های ارشد جمهوری‌اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. در چنین شرایطی اجرایی‌سازی سند همکاری راهبردی ۲۰ساله ایران و ترکمنستان از مهم‌ترین دستورکارهای دوطرف به‌شمار می‌رود.

گام‌های محکم دیپلماسی همسایگی
سفر عالی‌ترین مقام کشور ترکمنستان به تهران در شرایطی است که ایران در سال‌جاری میزبان نخست‌وزیر قزاقستان، رئیس‌جمهور عراق و سلطان عمان بوده و رئیس شورای مصلحت ترکمنستان چهارمین مقام ارشد منطقه‌ای است که در سال جاری  به ایران می‌آید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید