• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 6 خرداد 1402
کد مطلب : 192883
+
-

شهرک صنعتی ملایر 2 احیا می‌شود

پیگیری احیای منطقه ویژه اقتصادی ملایر پس از ۱۲ سال

گزارش روز
شهرک صنعتی ملایر 2 احیا می‌شود

پس از 12سال احیای منطقه ویژه اقتصادی شهرستان ملایر پیگیری می‌شود. احیای منطقه ویژه اقتصادی ملایر که بیشتر از یک دهه معطل مانده بود، به‌گفته استاندار استان همدان در دولت سیزدهم در حال پیگیری است. به گزارش همشهری، روز گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای اداری شهرستان ملایر حضور یافت. در این مراسم استاندار همدان گفت: «احیای منطقه ویژه اقتصادی ملایر که بیش از ۱۲ سال معطل مانده بود در حال پیگیری است.» علیرضا قاسمی فرزاد، با بیان اینکه جمهوری اسلامی به حوزه فرهنگ و هنر نگاه ویژه‌ای دارد، تأکید کرد: «دولت سیزدهم دولت کار، تلاش و اقدام است.» او با اشاره به اینکه تلاش کردیم آن چیزی که طی سال‌های گذشته به‌عنوان گره‌های کور وجود داشته، برطرف شود، عنوان کرد: «مردم ولایتمدار ملایر در همه عرصه‌ها پیشگام و لایق بهترین خدمات هستند.» استاندار همدان به سفر رئیس‌جمهور به استان همدان اشاره کرد و ادامه داد: «2 هزار میلیارد تومان اعتبار از مجموع ۱۴ هزار میلیارد تومان مصوبات که طی این سفر رقم خورد، به شهرستان ملایر اختصاص یافت.»

مبلمان منبت
احیای منطقه ویژه اقتصادی شهرستان ملایر به‌طور مشخص درباره احیا و توسعه شهرک صنعتی ملایر 2صحبت می‌کند. به‌گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان، آنچه امروز برای احیای منطقه ویژه اقتصادی ملایر مدنظر است و در دولت سیزدهم احیای آن سرعت گرفته، طرح توسعه شهرک صنعتی ملایر 2است. سیدمجتبی حسینی به همشهری گفت: «عنوان این شهرک صنفی و نمایشگاهی است و عمدتا در زمینه مبلمان منبت فعالیت خواهد کرد. در حال حاضر شهرک صنعتی 20هکتار وسعت دارد و در طرح توسعه آن، 20هکتار دیگر به وسعت آن اضافه خواهد شد. اکنون در این شهرک حدود 200واحد موجود است که در طرح توسعه آن تعداد این واحدها دوبرابر خواهد شد.»
او ادامه داد: «یک موضوع ورودی شهرک هم داریم که بحث مسیر دسترسی به این مجموعه است و اصطلاحا به آن ورودی حاجی‌آباد گفته می‌شود. برای احداث ورودی، هم اعتبار درنظر گرفته شده و هم مجموعه راهداری در حال حاضر کارشناسی فنی آن را انجام می‌دهد. درواقع احیا در شهرک صنعتی ملایر 2صورت می‌گیرد و شهرک‌های دیگر فعال هستند.»
به‌گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان، شهرک صنعتی 2به‌طور تخصصی مبلمان منبت است. او یادآور شد:
«‌  شهرک صنعتی یک به‌صورت گلوبال است و واحدهای صنفی دیگر در این شهرک مستقر هستند.»
براین اساس، اوایل هفته گذشته توافق نسبی با مالکان اراضی 20هکتاری صورت گرفت که ضلع غربی شهرک را شامل می‌شود. حسینی همچنین درباره اینکه با بهره‌برداری از شهرک صنعتی ملایر2 ،شهروندان چه نقشی در اشتغال‌زایی و کسب‌وکار مردم این شهرستان خواهkد داشت، تأکید کرد: «آنچه در اقتصاد استان همدان درنظر داریم، حرکت به سمت زنجیره‌های ارزش است. یکی از زنجیره‌های ارزش راهبردی استان بهره‌برداری از مبلمان منبت است که مردم عزیز ما در شهرستان ملایر علاوه بر تولیدات مبل منبت، از زنجیره تولیدات دیگر بهره‌مند خواهند شد. درواقع، همه اینها در استان همدان راهبری می‌شود تا اشتغال‌زایی و کسب‌وکار مردم رونق بگیرد.»

سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف
استاندار همدان احداث واحد تولید سیگار از زعفران با ایجاد  ۲ هزاراشتغال، سایت گلخانه‌ای شهرستان، مرکز پرتودهی غرب کشور، افزایش میزان صادرات شهرستان، شناسایی ۲۰ نقطه از اراضی ملی و طبیعی شهرستان برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف، تهیه 4 طرح تجاری و تهیه اطلس سرمایه‌گذاری شهرستان را از اقدامات و برنامه‌های در دستور کار در این شهرستان برشمرد. قاسمی فرزاد با اشاره به ظرفیت‌ها و استعدادهای شهرستان ملایر در حوزه‌های مختلف، گفت: «ملایر 2 نشان ملی و جهانی مبلمان منبت و انگور را دارد و هنرمندان بزرگی را در رشته‌های مختلف در خود جای داده است.»
در ادامه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید بر اینکه اگر مجموعه‌ای ضعیف باشد همه به آن هجمه می‌کنند تا آن را از بین ببرند، از ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی و مجموعه ارتش که برای کشور آبرو خرید و برای ایران اسلامی اقتدار آفرید تشکر و قدردانی کرد. هادی بیگی نژاد به اهتزاز درآوردن پرچم ایران دور دنیا را بازدارندگی و عزت خواند و اضافه کرد:‌« قدرت‌نمایی ما تکریم زورگویان عالم را به‌دنبال خواهد داشت.»
دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ۱۱۰۰ شهید دفاع‌مقدس، ۲۲۵۰ جانباز، ۱۱۵ آزاده دفاع‌مقدس
و 2 برند جهانی مبلمان منبت و انگور ملایر، مطرح کرد: «در شهرستان ملایر ۱۵ انجمن ادبی و هنری فعال و ۱۲۰۰ هنرمند شناسنامه‌دار در حوزه‌های مختلف هنری داریم.» حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه به افتخارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره فیلم فجر و برگزاری موفق نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد و ادامه داد:‌ «به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی توسط ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی در سراسر دنیا، نشانه عظمت و قدرت کشور است.»
آزادی‌خواه با تأکید بر اینکه باید این عظمت، اقتدار و تحول‌ها را ببینیم و داشته‌های خود را باید تبلیغ کنیم از برگزاری جشنواره مبلمان منبت در تاریخ هشتم تیر‌ماه سال‌جاری خبر داد و گفت: «با جدیت به‌دنبال پیگیری برگزاری این جشنواره به بهترین نحو هستیم. برای ساخت تیزر تبلیغاتی برگزاری این جشنواره، به تیم رسانه‌ای شهرستان اعتماد و آنها را برای تولید تیزر به سازمان صدا و سیما معرفی کردیم.»
آزادی‌خواه با بیان اینکه این تیم رسانه‌ای در حال تولید تیزر تبلیغاتی جشنواره است، یادآور شد: «شهرستان ملایر شهری قرآنی و دارای علمای بزرگ قرآنی است.» 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید