• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 4 خرداد 1402
کد مطلب : 192757
+
-

احداث قطب گردشگری شرق در لویزان

علی‌اصغر کمالی‌زاده، شهردار منطقه4 روز گذشته در نخستین نشست خبری خود موضوع پروژه سرزمین آسمان‌ها (اسکای‌لند) را مطرح کرد و گفت: «این پروژه قطب فرهنگی - گردشگری است که با یک سرمایه‌گذاری خارجی و با اعتبار 400میلیون دلار در محدوده جنگل لویزان و در زمینی به مساحت 350هکتار احداث می‌شود. البته اکنون در مرحله انجام تفاهمات هستیم و پس از آن طراحی و مراحل کلنگ‌زنی انجام می‌شود.»
او در ادامه به توسعه بخش شرقی خط4 مترو اشاره و عنوان کرد که تا پایان این دوره مدیریت شهری (سال1404) 8ایستگاه در این خط بهره‌برداری می‌شود. همچنین باتوجه‌به اعتبارات تخصیص‌ داده ‌شده به حوزه حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه ناوگان اتوبوسرانی شاهد تحولات خوبی در این حوزه خواهیم بود. کمالی‌زاده درباره اتمام بیش از 30پروژه در 5‌ماه پایانی سال گذشته گفت: «تقاطع فرجام، تکمیل پروژه‌های باغ پرندگان و... پروژه‌هایی هستند که به اتمام رسیده‌اند و اکنون طرح‌های نیمه‌تمام نداریم و امسال پروژه‌های جدید برای منطقه تعریف شده است.» شهردار منطقه4 درباره تحقق 97درصدی بودجه سال گذشته هم عنوان کرد که امسال ‌980میلیارد تومان درآمد در بودجه شهرداری تهران پیش‌بینی شده است که مصمم هستیم این رقم را به بیش از 2هزار میلیارد تومان برسانیم.

آسفالت‌ریزی 8هزارتنی
کمالی‌زاده با بیان اینکه سال گذشته 50هزار تن آسفالت‌ریزی در منطقه داشته‌ایم، تأکید کرد: «امسال 80هزار تن آسفالت برای منطقه تخصیص‌داده‌شده که در حال رایزنی هستیم تا این میزان را به 150هزار تن برسانیم.»
آنطور که سکان‌دار منطقه گفته، صیانت از حریم هم در دستور کار شهرداری منطقه4 قرار دارد: «در این زمینه نیز جلساتی با فرمانداری تهران، استانداری تهران و دادسرا برگزار کرده‌ایم و تأکید ما بر صیانت از حریم منطقه است. ضمن اینکه به‌هیچ‌عنوان اجازه ساخت‌وسازهای غیرمجاز را در منطقه نخواهیم داد.» احداث 2تقاطع غیرهمسطح برای اتصال بزرگراه شهید باقری به بابایی، احداث بوستان 35هکتاری در پادگان06 و اجرای ادامه پروژه دلاوران و اتصال میدان الغدیر به بزرگراه امام علی، مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی منطقه هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید