• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 4 خرداد 1402
کد مطلب : 192744
+
-

ریزش مرغ در بازار

‌مسئولان وزارت جهادکشاورزی می‌گویند توزیع مرغ در استان تهران 4برابر شد

گزارش
ریزش مرغ در بازار

گروه اقتصادی

توزیع مرغ در استان تهران افزایش یافت تا بازار این کالا بعد از 2ماه پرچالش، به روزهای بهتر امیدوار شود. روز گذشته مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی از افزایش ۴برابری ورود مرغ گرم به استان تهران نسبت به ابتدای سال خبر داد و اعلام کرد که این مرغ‌ها با نرخ مصوب عرضه می‌شوند.  به گزارش همشهری، مرغ از ابتدای امسال روند افزایش قیمت را در پیش‌گرفت و این رشد که دلیل آن کاهش تولید در اسفندماه اعلام شد، به‌رغم افزایش جوجه‌ریزی در فروردین و اردیبهشت‌، تا همین روزهای اخیر ادامه یافته است. فروردین‌ماه قیمت مصوب هر کیلو مرغ تازه 73هزار تومان اعلام شد اما شهروندان کمتر می‌توانستند در فروشگاه‌های سطح شهر مرغ را با این قیمت پیدا کنند. ادامه مشکلات مرغداران در تامین نهاده و رشد دیگر هزینه‌های تولید، به کاهش تولید و در نتیجه کاهش محسوس عرضه در این کالا در فروشگاه‌ها منجر شد؛ ‌طوری‌ که فروشندگان از کاهش شدید سهمیه روزانه و نصف شدن میزان عرضه خبر می‌دادند. این کمبود، قیمت مرغ را از کیلویی 100هزار تومان بالاتر برد و در بعضی فروشگاه‌ها تا 108هزار تومان هم قیمت خورد. حالا مسئولان وزارت جهاد از افزایش چشمگیر عرضه مرغ می‌گویند؛ خبری که می‌تواند نوید کاهش قیمت در بازار باشد. مدیر دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی دیروز از 4برابر شدن ورود مرغ گرم به استان تهران خبر داد و روند تولید را نیز افزایشی اعلام کرد. مسعود امراللهی، با اشاره به آرامش موجود در تولید و توزیع مرغ گرم در بازار، گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده شاهد افزایش روند جوجه‌ریزی طی چند روز گذشته و افزایش تولید مرغ گرم هستیم و روند افزایش تولید مرغ ادامه‌دار خواهد بود. وی همچنین از تشدید نظارت و معرفی مرغداری‌های متخلف به تعزیرات برای کنترل بازار مرغ خبر داد.

توزیع مرغ بیش از نیاز
رئیس جهادکشاورزی استان تهران نیز دیروز از توزیع روزانه ۱۳۰۰تن مرغ گرم در پایتخت گفت و اعلام کرد که این میزان 100تن بیش از نیاز تهران است. جبرائیل برادری، با اشاره به اینکه هیچگونه مشکلی برای تامین مرغ گرم در پایتخت وجود ندارد، نیاز روزانه استان تهران را ۱۲۰۰تن مرغ گرم اعلام کرد و گفت که در حال حاضر حدود ۱۳۰۰تن وارد این استان می‌شود. به‌گفته وی، مرغ گرم با قیمت مصوب 73هزار تومانی در میادین شهرداری و مراکز توزیع اعم از عمده و خرد این محصول در حال توزیع است و این روند ادامه‌دار خواهد بود. اخبار افزایش تولید و عرضه مرغ در تهران در حالی است که بعضی از فروشندگان در سطح شهر می‌گویند همچنان برای تهیه سهمیه مرغ روزانه خود با مشکل مواجه هستند و با وجود اینکه صبح بسیار زود برای خرید مراجعه کرده‌اند تعداد محدودی در حد 20قطعه مرغ توانسته‌اند تهیه کنند.
در آخرین نرخنامه میادین میوه‌وتره‌بار شهرداری تهران، مرغ تازه کامل همچنان زیر نرخ مصوب 73هزار تومانی قیمت خورده و کیلویی 71هزار تومان به فروش می‌رسد اما همین نرخ نسبت به فروردین‌ماه 10هزار تومان بالاتر است. از فروردین تا امروز قیمت هر کیلو مرغ تفکیک شده نیز در میادین میوه‌وتره‌بار 23 تا 25هزار تومان بالا رفته به‌طوری‌که هر کیلو ران و سینه بدون پوست به حدود 130هزار تومان رسیده است.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید