• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 4 خرداد 1402
کد مطلب : 192741
+
-

آمریکایی‌ها نگران آمادگی ذهنی بایدن و ترامپ هستند

براساس آخرین نظرسنجی مؤسسه دانشگاهی افکارسنجی «ماریست» نیویورک، اکثریت قابل‌توجهی از آمریکایی‌ها معتقدند که آمادگی ذهنی جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا نگرانی واقعی آنها در مورد توانایی این دو نفر برای تکیه زدن بر مسند ریاست‌جمهوری این کشور است.
به گزارش تارنمای خبری ان‌پی‌آر، ۳۶ تا ۶۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نگرانی خود را (با نسبت‌های مختلف) درباره آمادگی ذهنی بایدن برای انجام وظایف خود درصورت پیروز شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده، ابراز کردند.
با این حال، بایدن در واقع شاهد افزایش جزئی در میزان محبوبیت خود به ۴۵ درصد بود، یعنی 4 امتیاز بیشتر از‌ماه گذشته میلادی که این موضوع نشان می‌دهد احتمالاً تعداد قابل توجهی از رأی‌دهندگان آمریکایی با وجود اینکه معتقدند نگرانی‌های جدی در مورد آمادگی ذهنی بایدن وجود دارد اما به هر حال به او رأی خواهند داد.
البته وضعیت ترامپ نیز از این نظر تفاوت فاحشی با بایدن ندارد، به این ترتیب که ۵۱ درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، معتقد هستند که آمادگی ذهنی ترامپ برای اشغال صندلی ریاست‌جمهوری آمریکا یک نگرانی واقعی است و تنها ۴۳ درصد از شرکت‌کنندگان نظری خلاف این را داشتند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید