• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 4 خرداد 1402
کد مطلب : 192733
+
-

صهیونیست‌ها چگونه رهبران مقاومت را شناسایی کردند؟

دو هفته پیش وقتی رژیم صهیونیستی در اقدامی تروریستی سه نقطه مسکونی در شمال، مرکز و جنوب نوار غزه را بمباران کرد و در نتیجه بمباران این مناطق سه فرمانده جهاد اسلامی فلسطین به شهادت رسیدند، برای بسیاری این جای سؤال بود که صهیونیست‌‎ها چگونه به‌صورت دقیق محل سکونت و استقرار این فرماندهان فلسطینی را کشف کرده‌اند. این سه فرمانده «جهاد الغنام» دبیر شورای نظامی سرایا القدس، «خلیل البهتینی» فرمانده منطقه شمال نوار غزه و «طارق محمد عزالدین» یکی از فرماندهان عملیات نظامی در کرانه باختری بودند و در همان زمان، «سرایا القدس» اعلام کرد که این سه فرمانده شهید در هنگام حمله به همراه فرزندان و اعضای خانواده خود در خانه شخصی به‌سر می‌بردند.
لو رفتن محل و آدرس خانه شخصی فرماندهان نظامی ارشد جهاد اسلامی و ترور آنها توسط جنگنده‌های صهیونیستی در شرایطی که تحت شدیدترین تدابیر امنیتی قرار داشتند، این سؤال را ایجاد کرد که ارتش رژیم صهیونیستی چگونه به آدرس خانه شخصی فرماندهان جهاد اسلامی دست یافته است؟ این موضوع حتی باعث شد تا برخی احتمال وجود عناصر جاسوسی و ضدامنیتی در میان گروه‌های فلسطینی را مطرح کنند و برخی دیگر از تحلیل‌ها لو رفتن آدرس خانه شخصی فرماندهان جهاد اسلامی را به مصر نسبت دادند.
با این حال اکنون دوهفته پس از برقراری آتش بس در نوار غزه و شفاف شدن اوضاع، اطلاعات جدیدی درباره چگونگی لورفتن آدرس خانه شخصی فرماندهان فلسطینی به‌دست آمده است. در این ارتباط نیز، «زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با نشریه «واشنگتن لایف»، تصریح کرده است که دلیل ترور فرماندهان سرایا القدس در جریان جنگ 5‌روزه اخیر علیه نوار غزه، سهل‌انگاری ‌آنها در استفاده از دستگاه‌های مخابراتی بود و همین امر دلیل اصلی رسیدن ارتش رژیم موقت صهیونیستی به رهبران این جنبش در غزه و ترور آنها بود. این مقام ارشد مقاومت فلسطین تأکید کرد که هیچ نفوذ امنیتی به صفوف جنبش جهاد اسلامی فلسطین صورت نگرفته بود و تنها در استفاده از دستگاه‌ تلفن همراه، سهل‌انگاری شده و دستورالعمل‌ها اجرا نشده بود، لذا نیروهای مقاومت باید از استفاده دستگاه‌های ارتباطی پرهیز کنند.
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ادامه اظهارات خود اشاره داشت که تمام فرماندهانی که در جنگ اخیر به شهادت رسیدند، دارای تلفن همراه بودند و این امر یک نقطه ضعف مهلک است. وی درباره ترور برخی از فرماندهان سرایا القدس در داخل منازلشان این را افزود که آنها همواره به خانواده خود سر می‌زدند و جنگنده‌های اسرائیلی در زمان آتش‌بس و آرام‌بودن فضای نوار غزه، اقدام به ترور آنها کردند، اما این فرماندهان نیز تدابیر و دستورالعمل‌های امنیتی را رعایت نکردند و دارای تلفن همراه بودند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید