• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 4 خرداد 1402
کد مطلب : 192732
+
-

وحشت نمایان رژیم صهیونیستی از رزمایش حزب‌الله لبنان

برگزاری مانور نظامی حزب‌الله در 20کیلومتری مرز فلسطین اشغالی محافل صهیونیست را نگران و وحشت‌زده کرده است

گزارش 2
وحشت نمایان رژیم صهیونیستی از رزمایش حزب‌الله لبنان

برگزاری رزمایش نظامی حزب‌الله لبنان در جنوب این کشور در منطقه مرزی ملیتا و در 20کیلومتری مرزهای فلسطین اشغالی با واکنش‌های مختلفی در تل‌آویو و میان کارشناسان صهیونیستی روبه‌رو شده است. عمده این واکنش‌ها با لحنی نگران به افزایش توان و قدرت نظامی نیروهای مقاومت لبنان اشاره کرده‌اند. در تصاویری که از این رزمایش منتشر شده، نظامیان حزب‌الله تجهیزات نظامی خود را پیش چشم ده‌ها خبرنگار داخلی و خارجی که برای پوشش این رزمایش حضور داشتند، به نمایش گذاشتند. این رزمایش 4روز مانده به بیست و سومین سالگرد آزادسازی جنوب لبنان از دست نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی برگزار شد.
محل برگزاری این رزمایش در مجاورت مرزهای فلسطین اشغالی گواهی بر آن بود که حزب‌الله توانمندی‌های خود را در حوزه‌های دفاعی امنیتی از مرحله بازدارندگی عبور داده و اکنون توان برقراری توازن وحشت را در مقابل رژیم صهیونیستی دارد. این توازن سال گذشته نیز در ماجرای حوزه گازی مشترک لبنان و رژیم صهیونیستی توانست به بیروت کمک کند و پذیرش خط تقسیم این حوزه گازی پس از تأکید و اصرار دبیرکل حزب‌الله لبنان مبنی بر عدم‌عقب‌نشینی از مواضع لبنان صورت گرفت.

   تغییر محاسبات در تل‌آویو
2 روز پس از برگزاری مانور نظامی اخیر حزب‌الله لبنان، کانال ۱۲رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب در گزارشی اعلام کرد که رزمایش نظامی اخیر حزب‌الله لبنان ممکن است ارتش این رژیم را مجبور به تجدید نظر در محاسباتش کند. در این گزارش گفته شده است که ارتش این رژیم نیاز مبرمی به تقویت نیروهای ذخیره دارد که زیر فشار است. این رسانه صهیونیستی تأکید کرده است که وضعیت توسعه فناوری حزب‌الله لبنان ممکن است باعث نگرانی فزاینده در میان رهبری نظامی (رژیم) اسرائیل شود و تل‌آویو باید از بودجه جدید این رژیم برای توسعه نیروهای نظامی و احیای ارتش استفاده کند.
شماری از نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی نیز که در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی خدمت کرد‌ه‌اند به کانال۱۲اسرائیل گفتند که کمبود آشکار تجهیزات، مهمات و خودروهای نظامی و همچنین کمبود پوشش اطلاعاتی تاکتیکی برای مقابله با افزایش روزافزون تهدیدات در جبهه شمالی یک واقعیت موجود است. به نوشته این رسانه صهیونیستی، فرماندهی میدانی ارتش اسرائیل در جبهه شمالی به‌ویژه در مرز لبنان از این واقعیت‌ها آگاه است، اما نمی‌تواند راه‌حلی برای این مشکل بیابد.

   سلاحی که نمایش داده نشد
مانور حزب‌الله از سوی خبرنگار شبکه13 اسرائیل نیز با واکنش متفاوتی روبه‌رو شد و او تأکید کرد سلاحی که در این رزمایش به نمایش گذاشته نشد، موشک‌های نقطه‌زن است که خواب را از چشم نهادهای امنیتی و نظامی گرفته است. این خبرنگار در همین باره افزود که موشک‌‌های نقطه زن حزب‌الله مشکلی برای تل‌آویو است و حزب‌الله با برگزاری این رزمایش هم می‌خواهد تهدید کند و هم می‌خواهد یک پیام برساند. این رزمایش درواقع پیامی به تل‌آویو است مبنی بر اینکه حزب‌الله عملا یک ارتش سازمان‌یافته با نیروها و سلاح‌های ویژه است.
همچنین خبرگزاری المیادین گزارش داد که منابع رسانه‌ای صهیونیستی با اذعان به قدرت نظامی فزاینده و روزافزون مقاومت لبنان گفتند که آنچه در رزمایش حزب‌الله قابل توجه بود، شمار فراوان ادوات زرهی حزب‌الله، توانمندی آرایش موشکی و یگان‌های ویژه تکامل یافته ضد‌زرهی تشکیلات نظامی حزب‌الله لبنان بود. پیش‌تر نیز همزمان با برگزاری این رزمایش، رئیس کمیته اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی گفته بود که «نصرالله ما را در آستانه جنگ قرار می‌دهد.» به‌گفته این مقام نظامی صهیونیستی، هرگونه تشدید تنش علیه تل‌آویو، چه‌بسا منجر به درگیری بزرگ با حزب‌الله در لبنان شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید