• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 3 خرداد 1402
کد مطلب : 192638
+
-

قاتل مأمور پلیس مجازات شد

کوتاه از حادثه
قاتل مأمور پلیس مجازات شد

قاچاقچی مسلحی که به اتهام قاچاق مواد‌مخدر و قتل یکی از مأموران پلیس به اعدام و قصاص محکوم شده بود صبح دیروز در زندان بندرعباس به دار مجازات آویخته شد.
به گزارش همشهری، این ماجرا به 15سال قبل برمی‌گردد. اردیبهشت‌ماه سال 87در جریان درگیری مأموران پلیس با قاچاقچیان مسلح در اطراف شهرستان حاجی‌آباد واقع در استان هرمزگان یکی از مأموران به نام استوار یکم رحیم قاسمی شیری بر اثر اصابت گلوله قاچاقچیان به‌شدت مجروح شد و با وجود انتقال به مرکز درمانی به شهادت رسید. با وجود اینکه هویت عامل این جنایت برای پلیس روشن شده بود اما قاتل فراری برای درامان ماندن از دست مأموران به خارج از کشور گریخته و در یکی از کشورهای همسایه مخفی شده بود. در چنین شرایطی بود که تلاش‌ها برای دستگیری او با همکاری اینترپل آغاز شد. بررسی‌های همه جانبه در این‌باره ادامه داشت تا اینکه در مهرماه سال 99 قاتل فراری با همکاری نیروهای اطلاعاتی و اینترپل دستگیر و به کشور بازگردانده شد.

این متهم کمی بعد در دادگاه کیفری حاجی آباد محاکمه و با درخواست اولیای دم شهید قاسمی به قصاص محکوم شد. او همچنین به اتهام قاچاق مواد‌مخدر نیز در دادگاه انقلاب اسلامی محاکمه و به اتهام افساد فی الارض از طریق قاچاق مسلحانه مواد‌مخدر به اعدام محکوم شد.
مجتبی قهرمانی، رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان در این‌باره گفت: پس از طی شدن همه مراحل دادرسی و تشریفات در محاکم استان در شرایطی که متهم از حق داشتن وکیل نیز برخوردار بود و درخواست اعاده دادرسی داده بود، با پذیرفته نشدن این درخواست در دیوان عالی کشور بامداد سه‌شنبه (دیروز) حکم اعدام در زندان مرکزی بندرعباس اجرا شد.
قهرمانی در ادامه گفت:‌ در جریان رسیدگی به این پرونده بیش از ۲۰۹کیلوگرم مواد‌مخدر از این شرور مسلح و همدستانش کشف شده بود. این شرور برای فرار از مجازات به همه روش‌های ممکن ازجمله فرار از کشور و اقامت در یکی از کشورهای همسایه، تغییر و جعل هویت و تغییر چهره متوسل شده بود اما در نهایت هیچ‌کدام از این تلاش‌ها نتوانست او را از مجازات نجات دهد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید