• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 3 خرداد 1402
کد مطلب : 192636
+
-

فرار برای نجات 13گروگان

داخلی
فرار برای نجات 13گروگان

«از بهمن پارسال من و چند نفر از هموطنانم در یک خانه ویلایی زندانی بودیم تا اینکه موفق به فرار شدم.» این گفته‌های پسر 20ساله افغانستانی نزد مأموران پلیس باعث شد اسرار یک خانه وحشت در مشهد فاش شود. به گزارش همشهری، یکی از روزهای بهمن پارسال، ‌مردی به اداره پلیس پایتخت رفت و گفت برادرش را گروگان گرفته‌اند. وی توضیح داد: ما اهل کشور افغانستان هستیم و در کرج زندگی می‌کنیم. برادر 20ساله‌ام کارگر ساختمانی بود که آخرین بار فردی با او تماس گرفت و به بهانه اینکه کار مناسبی برایش پیدا کرده، ‌از او خواست خودش را به تهران برساند. مرد جوان ادامه داد: برادرم راهی تهران شد و دیگر برنگشت. چند روز بعد فردی با ما تماس گرفت و برای آزادی برادرم درخواست 200میلیون تومان پول کرد. ما این مبلغ را نداشتیم  اما آدم‌ربایان تهدید کردند که جان برادرم را می‌گیرند. حتی فیلم شکنجه‌هایش را برای ما می‌فرستادند تا اینکه حدود 100میلیون تومان  به‌حساب شان واریز کردیم اما خبری از آزادی برادرم نشد.
به‌دنبال این شکایت، مأموران به سراغ فردی که پول به حسابش واریز شده بود رفتند. او ساکن مشهد بود و می‌گفت: به مقابل کنسولگری افغانستان در مشهد رفته بودیم که یکی از هموطنانم به سراغم آمد. او گفت که قصد خرید دلار دارد و قرار است فردی برایش پول واریز کند اما کارت عابربانک ندارد. بعد پیشنهاد کردکه کارتم را در اختیارش قرار دهم و در ازای این کار دستمزدی دریافت کنم. من هم کارتم را دادم و فردی به‌حساب او 100میلیون تومان واریز کرد و وی دلار خرید. بعد هم مبلغی به من داد و خبر نداشتم که وی در ماجرای گروگانگیری دست دارد.

رهایی
 درحالی‌که تلاش پلیس برای پیدا کردن مخفیگاه آدم‌ربایان ادامه داشت، مدتی قبل ‌ساکنان خیابانی در شهر توس مشهد صحنه عجیبی را دیدند؛ جوان 20ساله‌ای خودش را از پشت‌بام خانه ویلایی به پایین پرتاب کرد. او کسی جز جوان گروگان نبود که در این خانه زندانی بود. او از ناحیه دست و پا دچار شکستگی شد و با کمک شاهدان به بیمارستان انتقال یافت. وقتی مأموران راهی بیمارستان شدند، پسرجوان که به‌شدت مضطرب بود، گفت: به جز من، 13نفر دیگر در خانه‌ای که از آنجا پایین پریدم زندانی هستند. وی ادامه داد: آنها به بهانه کار مرا به مشهد انتقال دادند و در خانه‌ای زندانی‌ام کردند. به جز من چند نفر از همشهریانم در خانه زندانی بودند و آدم‌ربایان از خانواده‌هایشان اخاذی می‌کردند. ماموران وارد خانه شدند و 13جوان افغانستانی را که در آنجا گروگان بودند، نجات دادند. آدم‌ربایان فرار کرده بودند و در تحقیقات مشخص شد که گروگان‌ها در جست‌و‌جوی کار قدم در مخفیگاه آدم‌ربایان گذاشته و آنها دست به اخاذی از خانواده‌هایشان زده بودند. تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :