• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 3 خرداد 1402
کد مطلب : 192609
+
-

مثلث امید!

در فاصله چند‌ ماه تا برگزاری بازی‌های آسیایی، از 3‌ستاره لیگ برتری به‌عنوان سهمیه بزرگسال تیم امید در این رقابت‌ها نام برده می‌شود. با این حال ظاهرا این 3‌بازیکن، انتخاب «مجتبی حسینی» برای امیدها بوده‌اند. اینکه چرا مجتبی حسینی حتی تا مرحله انتخاب بازیکن بزرگسال برای تیم ملی امید در بازی‌های آسیایی پیش رفته اما در نهایت خودش پیشنهاد مربیگری این تیم را رد کرده، در نوع خودش عجیب به‌نظر می‌رسد. 3‌بازیکن مدنظر او برای این تیم پیام نیازمند، شهریار مغانلو و مهدی ترابی بودند؛ 3‌ستاره لیگ برتری که البته بعید به‌نظر می‌رسد بتوان آنها را به‌صورت همزمان راهی بازی‌های آسیایی کرد.
فاکتور انتخاب این نفرات برای تیم ملی امید چیست؟ کره‌ای‌ها معمولا 3‌ستاره بزرگسال را به تیم ملی امید می‌برند که خواهان معافیت سربازی‌شان باشند. به همین‌خاطر هوانگ هی چان و سون هیونگ مین در دوره گذشته در ترکیب کره بودند و با رسیدن به قهرمانی آسیا، از سربازی معاف شدند. در بین 3‌گزینه تیم ملی امید، شهریار مغانلو قبلا خدمت سربازی را پشت سر گذاشته و بهتر است بازیکن دیگری جایگزین او شود. مهدی ترابی و پیام نیازمند اما هنوز با مشکل خدمت روبه‌رو هستند. یک نکته مهم دیگر هم این است که بازی‌های آسیایی، به موازات لیگ برگزار می‌شود. اگر شهریار و پیام هر دو در سپاهان بمانند، بعید است باشگاه با جدایی همزمان هر دو نفر موافقت کند. به‌نظر می‌رسد عنایتی انتخاب‌های متفاوتی برای تیم ملی امید انجام خواهد داد.
امیر قلعه‌نویی اخیرا نقش خودش را در انتخاب عنایتی کاملا انکار کرده و حتی از علاقه‌اش به انتخاب افشین قطبی صحبت به میان آورده است. با وجود این قطبی در نهایت سرمربی امیدها نشده و این جایگاه در اختیار یک مربی جوان قرار گرفته است؛ یک مربی که کار بسیار سختی برای روبه‌رو شدن با طلسم نفسگیر المپیک خواهد داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید