• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
چهار شنبه 3 خرداد 1402
کد مطلب : 192604
+
-

نکته بازی/ مردی با چند چهره

ژوزه مورایس، سرمربی سپاهان در این فصل چند چهره متفاوت از خودش نشان داده است. او ابتدا بسیار آرام و جنتلمن به‌نظر می‌رسید و حتی گاهی حرف‌های فلسفی می‌زد: «من یک‌بار تا آستانه مرگ رفته‌ام و فهمیده‌ام خیلی از چیزهای این دنیا آنقدرها هم ارزش ندارد.» اواخر لیگ اما همزمان با عقب افتادن سپاهان از پرسپولیس، او شروع کرد به زیر سؤال بردن همه کس و همه‌‌چیز؛ اینکه پرسپولیس «سوگلی» فدراسیون است و برایش زیاد پنالتی می‌گیرند. نهایتا لیگ برتر با قهرمانی سرخپوشان به پایان رسید و دوباره مورایس به وضعیت قبلی شیفت کرد. برخلاف ساپینتو، او قهرمانی پرسپولیس را تبریک گفته و این تیم را سزاوار فتح جام دانسته است. ما که بالاخره نفهمیدیم چه شد، اما احتمالا آرام گرفتن مورایس به‌خاطر پایان مسابقات است.

قبل از دربی لیگ هم همین را گفتید
به قول پیروز قربانی بعضی از پیشکسوتان استقلال اگر مصاحبه نکنند، کلی به نفع این تیم است. حالا پیروز که احترام گذاشته و اسمی نیاورده، اما اجازه بدهید ما تازه‌ترین مصداق از این داستان را خدمت‌تان معرفی کنیم؛ جناب شاهرخ بیانی به یک روزنامه ورزشی گفته: «ما قبل از بازی با پرسپولیس هم قهرمان جام حذفی هستیم.» اولا که کی گفته شما در جام حذفی قرار است با پرسپولیس بازی کنید؟ مگر قطعی است که پرسپولیس هوادار را می‌برد؟ بعد هم اینکه تا این حد نساجی را نادیده می‌گیرید و برای حریف سنتی کری می‌خوانید واقعا چیز عجیبی است. قبل از دربی برگشت لیگ برتر هم ادبیات استقلالی‌ها شبیه همین بود و حتی یکی از پیشکسوتان تیم گفته بود: «پرسپولیس نباید در زمین حاضر شود.» چرا از گذشته درس نمی‌گیرید؟

بستگی دارد چقدر پنالتی بگیرند
گئورگی گولسیانی جزو خریدهای موفق پرسپولیس در این فصل بود. او توانست ضمن کمک به سرخپوشان در عقب زمین و مشارکت در کسب عنوان بهترین خط دفاعی لیگ، 9گل هم بزند که البته اغلب آنها از روی نقطه پنالتی بوده است. گولسیانی 7گل از 9گلش را به همین شکل به ثمر رسانده و حالا در جدول برترین گلزنان خارجی تاریخ پرسپولیس، کنار اشپیتیم آرفی در پله پنجم قرار گرفته است. آلن ویتل با 16گل زده برترین گلزن خارجی تاریخ پرسپولیس به شمار می‌رود و گولسیانی ابراز امیدواری کرده بتواند بعد از نیم‌قرن، این بازیکن انگلیسی را کنار بزند. خب البته اصلا چیز بعیدی نیست، فقط بستگی دارد که بعد از این داوران چقدر برای پرسپولیس پنالتی بگیرند! با این دست فرمان، گولسیانی اواسط فصل بعد به ویتل می‌رسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید