• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 3 خرداد 1402
کد مطلب : 192600
+
-

آرش رضاوند مدعی است پارسال هم پرسپولیسی‌ها قهرمانی استقلال را تبریک نگفته‌اند و امسال هم نظر ساپینتو این بوده که به کسی تبریک نگوید

باید جام بگیریم

تیتر یک
باید جام بگیریم

امیرحسین اعظمی

استقلال با از‌دست‌دادن قهرمانی در لیگ برتر، حالا تمام امیدهایش به قهرمانی در جام حذفی است. آنها امروز در مرحله نیمه‌نهایی با نساجی روبه‌رو می‌شوند تا با پیروزی در این بازی راهی فینال شوند. هرچند خیلی‌ها یک بازی آسان را برای آبی‌های پایتخت پیش‌بینی می‌کنند ولی آرش رضاوند، هافبک استقلال چنین نظری ندارد. او می‌گوید: «در لیگ برتر هم خیلی‌ها فکر می‌کردند نساجی را می‌بریم ولی 2امتیاز برابر آنها از دست دادیم.»

   شرایط استقلال برای بازی با نساجی چطور است؟
خوشبختانه وضعیت تیم خوب است. در 2بازی اخیر 2تیم باکیفیت یعنی مس رفسنجان و تراکتور را شکست دادیم و اعتماد‌به‌نفس تیم بالا رفته است. تمرینات خوبی را هم در این چند روز انجام دادیم تا آماده بازی با نساجی شویم.
 
   تصور خیلی‌ها این است که بازی آسانی برابر نساجی در پیش داشته باشید. نظر خودت چیست؟
این طرز فکر اصلا درست نیست. ما در لیگ شرایط خوبی داشتیم و خیلی‌ها فکر می‌کردند نساجی را ببریم ولی مقابل این تیم 2امتیاز حساس از دست دادیم. در بازی با پارس‌جنوبی هم که یک تیم لیگ‌یکی است، کارمان گره خورد. این نشان می‌دهد که نمی‌توان حریفی را دست‌کم گرفت. نساجی هم می‌خواهد نتایج ضعیفش را جبران کند و خودش را مقابل استقلال نشان دهد. ما برای قهرمان‌شدن در جام حذفی 2فینال مهم داریم و ابتدا باید برابر نساجی با هوش و تمرکز بالا فوتبال بازی کنیم.

   شرایط خودت بعد از مصدومیتی که داشتی چطور است؟
رباط مچ پایم مدت‌ها قبل آسیب دید و باید استراحت می‌کردم ولی به‌دلیل نیاز تیم مجبور بودم بازی کنم و در یک مقطع درد شدیدی داشتم. هنوز هم درد دارم ولی با کمک پزشکان تیم بازی می‌کنم.

   استقلال قهرمانی در لیگ را از دست داد و قطعا این اتفاق تلخی برای شما بود. در موردش صحبت می‌کنی؟
تمام تلاش خودمان را کردیم تا قهرمان شویم ولی به چند دلیل نشد. امسال 3بار مدیرعامل عوض کردیم و بازیکنان و کادر فنی به‌مدت 7ماه پول نگرفتند. هر تیمی جای استقلال با این مشکلات مواجه می‌شد، از کورس قهرمانی بیرون می‌رفت. از طرفی بابت اشتباهات داوری به‌شدت ضرر کردیم و کارشناسان هم تأیید کردند. پنالتی‌های زیادی برای ما گرفته نشد و از این موضوع ضرر کردیم.

   ولی می‌دانستی داوران در 2فصل اخیر، بیشترین پنالتی را برای استقلال گرفته‌اند؟
در فصل گذشته که یک پنالتی مهم در دربی توسط آقای بنیادی‌فر برای ما گرفته نشد. ایشان بعد از بازی پرسپولیس و پیکان استوری گذاشت و تصمیم خودش را در اعلام پنالتی به سود پرسپولیس تأیید کرد، نمی‌دانم چرا بعد از بازی پارسال این استوری را نگذاشت. اگر هم برای ما پنالتی گرفته شده، تصمیم داور اشتباه نبوده است. من معتقدم اگر VAR بود، راحت قهرمان می‌شدیم. این درست است که سوم شدیم ولی استقلال لیاقت قهرمانی را داشت.

   شاید اگر دربی را می‌بردید، قهرمان می‌شدید؟
بله، دربی را می‌بردیم، قهرمان می‌شدیم و مقابل صنعت‌نفت هم امتیاز از دست نمی‌دادیم. در این بازی یک پنالتی مهم برای ما گرفته نشد.
 
   ولی پنالتی یامگا روی عبدی هم گرفته نشد؟
پنالتی ما اول بازی رخ داد و اگر یک بر صفر جلو می‌افتادیم، دیگر امکان نداشت صحنه‌ برخورد یامگا و عبدی به وجود بیاید.
 
   ساپینتو هم قهرمانی پرسپولیس را تبریک نگفت. در این مورد چه نظری داری؟
به هر حال این نظر شخصی ساپینتو بود. پارسال هم پرسپولیسی‌ها قهرمانی استقلال را تبریک نگفتند.
 
   اگر با پرسپولیس به فینال حذفی بروید، این بازی برای شما یک فینال انتقامی خواهد بود؟
نمی‌خواهم از کلمه انتقام استفاده کنم ولی شک نکنید با 200درصد توان دنبال قهرمانی در جام حذفی هستیم تا فصل را با شرایطی خوب به پایان برسانیم.
 
   ولی قبول داری اگر شما و هوادار به فینال بروید، کار راحتی برای قهرمانی خواهید داشت؟
در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست. همین هوادار در نیمه اول نمایش خوبی برابر استقلال داشت و در نیمه دوم شیرازه‌اش از هم پاشید.
 
   استقلال و سپاهان در این چند هفته چالش شدیدی در بیرون از زمین با پرسپولیس داشتند. در این زمینه صحبت می‌کنی؟
فکر می‌کنم مشکل اصلی از مرجع یا همان فدراسیون و سازمان لیگ است. من معتقدم رقابت تیم‌ها باید عادلانه باشد، این درست نیست که 3تیم در کورس قهرمانی باشند ولی یک تیم در ورزشگاه دستگردی بازی کند و یک تیم با اینکه مهمان است، در ورزشگاه آزادی بازی کند. اگر رقابت عادلانه باشد، دیگر شائبه‌ای هم درست نمی‌شود.
 
   فکر می‌کنی ساپینتو در استقلال بماند؟
باشگاه که درصدد حفظ این مربی است و امیدوارم در استقلال بماند. او در سال اول مربیگری‌اش عملکرد خوبی داشت، آن‌هم درحالی‌که شناخت زیادی از فوتبال ایران نداشت. هواداران هم از بازی استقلال در این فصل لذت بردند، تمام هدف ما این است که آنها را خوشحال کنیم. به‌خاطر هواداران هم که شده باید یک جام بگیریم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید