• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 1 خرداد 1402
کد مطلب : 192479
+
-

با مردم

ساخت خانه در شهرها مطابق با اقلیم و فرهنگ آن منطقه باشد
به‌تازگی بیننده برنامه‌ای از تلویزیون بودم که نشان می‌داد تعداد زیادی منزل مسکونی برای اهالی جزیره هرمز ساخته شده است. متأسفانه در طراحی و ساخت این خانه‌ها هیچ توجهی به اقلیم و آب و هوا و همینطور فرهنگ این منطقه نشده است. به‌عنوان مثال خانه‌های مناطق گرمسیری باید دیوارهای کلفتی داشته باشند تا به‌عنوان عایقی در برابر گرما عمل کنند درحالی‌که خانه‌های ساخته شده‌ای که از تلویزیون نمایش داده می‌شد این ویژگی را نداشت یا رنگ استفاده شده در نمای ساختمان‌ها باید طوری باشد که کمترین میزان جذب گرما و آفتاب را داشته باشد. توجه به نمادهای فرهنگی و استفاده از آنها در طراحی خانه‌ها، یکی دیگر از مواردی است که حتما باید درنظر گرفته شود. مطمئنا موارد ضروری دیگری نیز هستند که رعایت آنها ضمن زیباتر کردن چهره شهر و جذب گردشگر، به کاهش مصرف انرژی و راحتی ساکنان این منازل کمک شایان توجهی خواهد کرد.
رحمت‌زاده از تهران

عرضه اولیه سهام با قیمت اجباری غیرقانونی است
روز گذشته عرضه اولیه یک سهام در تالار بورس صورت گرفت که در پنجره سفارش‌گیری یکی از کارگزاری‌های به‌اصطلاح برتر کشور به جای اینکه قیمت 12540ریال را به‌عنوان کف و سقف سفارش ثبت کنند، عدد 12450را به‌عنوان کف و سقف گذاشته بودند و غیراز این عدد انتخاب دیگری نبود و اجبارا باید این عدد را ثبت می‌کردیم. تمام کسانی که در ابتدای مهلت ثبت سفارش، سفارش‌گذاری کردند با همین نرخ 12450ثبت کردند و سامانه نیز به درستی سفارش‌های  همه را حذف کرد و در واقع عده زیادی از عرضه اولیه جا ماندند. آیا این کارها قانونی است؟ تعمدی است غیرعمدی است؟ اجازه دهند با کمترین اشتباه و اجبار و دستور بورس به مسیر خود ادامه دهد و اعتماد مردم بازگردد.
صلاحی از زنجان

پیامک
صف‌های طولانی نان به‌علت کم شدن نانوایی‌های دولتی در اردبیل

عرضه آرد به چند صورت دولتی و غیردولتی و آزادپز و... باعث طولانی شدن صف‌های نان در اردبیل شده است. در شهرهای شمال غربی کشور که قوت غالب نان است نباید چنین اتفاقی رخ دهد. در زندگی ماشینی و کارمندی امکان اینکه شما نصف روز در صف نان بایستید نیست و اگر هم این کار را نکنید خانواده نان ندارند. قدیم هم نیست که در خانه نان بپزیم. واقعا تهیه نان و ایستادن در صف‌های چند ساعته در اردبیل مشکلی فراگیر شده است. این در حالی است که نانوایی‌های آزادپز خلوت هستند ولی امکان خرید همه روزه نان آزادپز با این میزان تورم و گرانی برای خانواده‌ها میسر نیست و شاید عده کمی باشند که بتوانند همه روزه نان آزادپز بخرند.
رحمانی از اردبیل
 
ایستگاه متروی قیام، پله برقی ندارد
جای تعجب است ایستگاه متروی قیام که یکی از پرتردد‌ترین ایستگاه‌های مترو است پله برقی ندارد! تعداد پله‌های معمولی هم به قدری زیاد است که مسافران با دیدن آن وحشت زده می‌شوند.می‌توان گفت که استفاده از این پله‌ها برای سالمندان و کودکان عملا غیرممکن است. از مسئولان مترو درخواست داریم تا این ایستگاه راهرچه زودتر به پله برقی مجهز کنند.
عبدالهی از تهران

مجموعه ورزشی شهرک «سرو آزاد» فاضلاب خود را داخل جوی‌ها می‌ریزد
ساکن شهرک سرو آزاد واقع در منطقه 22شهر تهران هستم. سوله‌ای در این شهرک وجود دارد که به‌عنوان یک مجموعه ورزشی با عنوان مجموعه ورزشی «الزهرا» فعالیت می‌کند.متأسفانه این مجموعه فاضلاب دستشویی و حمام‌های خود را داخل جوی آب رها می‌کند و همین موضوع موجب آلودگی محیط‌زیست و انتشار بوی تعفن در منطقه شده است. بارها با 137تماس گرفته و اعلام مشکل کرده‌ایم اما تاکنون نتیجه‌ای نداشته است. صحبت و تذکر با مدیران مجموعه هم راه به جایی نبرده است.مانده‌ایم چطور این مشکل را رفع کنیم.
ملک‌پور از تهران

 

این خبر را به اشتراک بگذارید