• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 1 خرداد 1402
کد مطلب : 192472
+
-

ناامنی، ترس و ناهنجاری سهم محله کوثر

ناصر امانی طی گزارشی در صحن علنی شورای شهر از مشکلات محله کوثر گفت

محله‌گردی
ناامنی، ترس و ناهنجاری سهم محله کوثر

محله کوثر در منطقه12 میزبان عضو شورای شهر تهران بود. ناصر امانی روز گذشته ضمن قرائت گزارش محله‌گردی‌اش از محله کوچه نقاش‌ها که به محله کوثر معروف است، گفت: محله کوثر در همسایگی محلات شهید هرندی، شوش و قیام قرار گرفته و مهم‌ترین مسئله مردم امنیت است؛ یعنی معتادان، کارتن‌خواب‌ها و خرده‌فروشان مواد‌مخدر آنجا را به جولانگاه خود تبدیل کرده‌اند. درد مزمنی که منطقه مرکزی شهر تهران را فراگرفته و درمان‌های موقت و مسکن‌های زودگذر هم آن را درمان نکرده است. ناصر امانی ادامه داد: والدین از بدآموزی صحنه‌های ناهنجار تجمع معتادان در کوچه‌ها و معابر محله برای فرزندان‌شان نگرانند. مغازه‌داران از سرقت لوازم‌شان، تعمیرکاران از سرقت لوازم یدکی خودروهای‌شان و نگهبان‌های بوستان‌های شهرداری از تهدید با چاقو اگر مانع ورودشان به بوستان شوند، حرف می‌زدند. امانی اظهار کرد: مردم این محله از بوستان، سرانه‌های بهداشتی و فضای سبز حرف نزدند و فقط بحث امنیت، کارتن‌خواب‌ها، معتادان، بدآموزی برای بچه‌ها و ترس از عبور زنان و دختران بعد از ساعت 7 عصر بود. مهاجرپذیری به‌ویژه اتباع بیگانه یکی دیگر از آسیب‌های منطقه12 است و مردم از تجمع چند ده نفری آنان در یک ساختمان سخن می‌گفتند.

بیدار کردن معتادان برای نظافت کف خیابان در شب
امیریزدی، شهردار منطقه۱۲ نیز با حضور در صحن علنی شورای شهر در این خصوص گفت: ما با مسائل امنیتی در این منطقه مواجه هستیم به‌گونه‌ای که گاهی معتادان با سرنگ آلوده و چاقو به نیروهای ما حمله می‌کنند. با همکاری پلیس روزانه ۷۰ تا ۸۰ معتاد را جمع‌آوری می‌کنیم به‌گونه‌ای که تا امروز بیش از ۱۲هزار نفر معتاد جمع‌آوری کرده‌ایم.
وی افزود: ما با پدیده شب خوابی در خیابان شوش مواجه هستیم. به‌گونه‌ای که ساعت ۵ صبح نیروهایمان افراد را بیدار می‌کنند تا بتوانیم خیابان را نظافت کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید