• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 1 خرداد 1402
کد مطلب : 192429
+
-

نقل قول

دوز چهارم واکسن را تزریق کنید
علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: استفاده از ماسک در محیط‌های مسقف و شلوغ ضروری است و شهروندان باید نسبت به تزریق دوز چهارم واکسن کرونا اقدام کنند. مطابق با اعلام سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری کووید-۱۹ قطع شده است اما این اعلامیه به‌معنای ریشه کن شدن این بیماری نیست. کماکان کووید-۱۹ و بارقه‌هایی از آن وجود دارد و هنوز برخی از بیماران به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند؛ اما به‌دلیل پوشش خوب واکسیناسیون در تهران میزان مرگ‌ومیر اندکی را تجربه می‌کنیم.

جذب نخبگان لازم و ضروری است
سجاد صدیقی، مشاور وزیر آموزش و پرورش: ارتقای افق‌های آموزش و پرورش نیازمند جذب نخبگان است. جذب نیروی انسانی تأثیر زیادی بر کیفیت آموزش و پرورش و مدارس خواهد داشت و اگر به جذب نیروی انسانی توجه کافی نداشته باشیم، نمی‌توانیم کیفیت مدارس و نظام تعلیم و تربیت و حتی شاخصه‌های عمومی اجتماعی را افزایش دهیم.

هزینه درمان ناباروری 30 تا 50میلیون تومان است
محمد مهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان: با توجه به اینکه سازمان بیمه سلامت ۹۰درصد تعرفه خدمات برای درمان ناباروری در بخش بستری و ۸۰درصد تعرفه در بخش سرپایی را در مراکز درمانی دولتی پرداخت می‌کند و حدود 4میلیون‌و۵۰۰هزار زوج نابارور داریم. لازم است بودجه درمان آنها به ۲۰همت افزایش یابد. هزینه درمان زوج‌های ناباروری ۳۰‌تا ۵۰ میلیون تومان است که با توجه به این مسئله ضرورت افزایش بودجه را می‌طلبد.

واگذاری سهام مالکانه به 875هزار فرهنگی
حمیدرضا نجف‌پور‌کردی  مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان: سهام مالکانه به ۸۷۵‌هزار فرهنگی بازنشسته واگذار می‌شود. صورت وضعیت ارزش مالکانه یک‌میلیون‌و600هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته آماده شده و از روز یکشنبه قابل مشاهده است.همزمان سوپر اپلیکیشن صندوق ذخیره فرهنگیان را رونمایی کردیم که معلم با سهولت وارد سامانه شود و وضعیت 27سال قبل خود را مبتنی بر نرخ تورم، جریانات نقدی و ارزش فعلی ببیند. این‌ یک فرایند بسیار پیچیده‌ از طرح ارزش مالکانه بود که انجام شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :