• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
جمعه 29 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 192161
+
-

افزایش جمعیت و فرزندآوری از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی

نتایج دلگرم‌کننده نیست
ما امروز در کشورمان جوان خیلی داریم اما آیا فردا هم همین اندازه جوان خواهیم داشت؟ معلوم نیست. با این وضعی که من مشاهده می‌کنم، با این‌‌همه تأکیدی هم که کردیم، در عین حال نتایج، خیلی نتایج دلگرم‌کننده‌ای نیست؛ ممکن است فردا این‌همه جوان نداشته باشیم؛ ما باید کشور را برای آن روز ثروتمند کنیم. اگر آن روزی که ما جوان کم داریم، کشور ثروتمند نباشد، نمی‌تواند دیگر ثروتمند بشود.
۱۴۰۱/۱۱/۱۰

ضروری‌ترین فرائض
با سلام به همه‌ کسانی که دلسوزانه و عاقبت‌اندیشانه به فعالیت در حوزه‌ جمعیت روی آورده‌اند و با تشکر از مسئولانی که در مجلس و دولت به چاره‌جویی برای نجات کشور از آینده هولناک پیری جمعیت می‌پردازند، بار دیگر تأکید می‌کنم که تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است.
۱۴۰۱/۰۲/۲۸

امروز باید به فکر بود
مسئله‌ فرزندآوری و تکثیر نسل که من این همه روی آن تأکید می‌کنم، از این قبیل است. امروز اگر ما به فکر تکثیر نسل نباشیم، مسئله‌ فرزندآوری را امروز اگر چنانچه برایش فکر نکنیم، 15 سال دیگر، 20 سال دیگر، دیر خواهد بود؛ کشوری خواهیم شد که عنصر لازم برای حرکت پیشرفت را، یعنی جوان را، به قدر کافی در اختیار نخواهد داشت. امروز باید به فکر فردا بود.
۱۴۰۰/۱۱/۲۸

فرزندآوری و تکثر نسل
این مسائل بایستی ترویج بشود. ازدواج بهنگام و بدون تأخیر یکی از کارهای لازم و واجب است؛ فرزندآوری و تکثیر نسل یکی از آن وظایف مهم و اساسی است که بایستی انجام بگیرد که هردو‌ی اینها -هم ازدواج زودهنگام و بهنگام و هم تکثیر نسل- جزو نیازهای حیاتی امروز کشور و فردای کشور است.
۱۳۹۹/۱۱/۱۵

عقب خواهیم ماند
-یک جایی خواندم- که می‌گویند «آقا! پیری جمعیت اشکالی ندارد»! چطور اشکالی ندارد؟ یکی از پرفایده‌ترین ثروت‌های یک کشور، جمعیت جوان در یک کشور است که ما بحمدالله از اوایل انقلاب تا امروز برخوردار بوده‌ایم و اگر بنا باشد بعدا برخوردار نباشیم، یقیناً عقب خواهیم ماند.
۱۳۹۹/۰۴/۲۲

ابزارهای قدرت
چند صباح دیگر، چند سال دیگر نسل جوان در کشور کمیاب خواهد شد. آن وقت کشوری که در آن جوان کم است، پیشرفتش [هم] کم است. یکی از ابزارهای قدرت حفظ اکثریت جوان در جامعه است.
۱۳۹۹/۰۱/۰۳

20 سال فرصت داریم
ما 20 سال این فرصت (جمعیت جوان کشور) را داریم؛ اگر در این 20‌سال توانستیم پایه‌های کار خودمان را محکم کنیم که بُرد کردیم؛ اگر غفلت کردیم و این 20 سال فرصت از دستمان رفت و کشور وارد عرصه‌ سالمندی و فرسودگی شد، دیگر کاری نمی شود کرد.
۱۳۹۸/۰۸/۲۸

افزایش فرزند به صورت یک فرهنگ دربیاید
به هر حال افزایش فرزند باید به صورت یک فرهنگ دربیاید. شما ببینید، در بعضی از کشورهای غربی ــ مثلا در آمریکا ــ خانواده‌ای 15 تا بچه دارند،
20 تا بچه دارند و از این قبیل، تشویق [هم] می شوند و هیچ کس مذمتشان نمی کند. اما نوبت به کشور ما که می‌رسد، این طرف قضیه تشویق می‌شود، [یعنی] کم‌فرزندی و مانند اینها. بنابراین این هم یک نکته است که ان‌شاءالله باید مورد توجه باشد.
۱۳۹۸/۰۱/۰۶

سیاست تحدید نسل غرب
بعضی‌ها می‌گویند «جمعیّت کشور چرا باید این تعداد باشد و چرا باید بیشتر بشود؟»؛ این خطاست. 80میلیون جمعیت در یک کشور، آبرو برای این کشور است؛ این کشور 80میلیون [جمعیت دارد]. این سیاست غربی‌ها -که من بعد اشاره خواهم کرد- [یعنی] سیاست تحدید نسل، امروز گریبان خود آنها را گرفته است و دارد بیچاره‌شان می‌کند؛ می‌خواهند کشورهای اسلامی از جمعیت های زیاد و جوان‌های فعّال و انسان‌های کارآمد برخوردار نباشند.
۱۳۹۷/۰۱/۰۱
 

این خبر را به اشتراک بگذارید