• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 28 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 192080
+
-

فروریختن دیوار

بونوچی، مدافع اسطوره‌ای ایتالیا بازنشسته می‌شود

فروریختن دیوار

دوران فوتبال یک بازیکن مهم دیگر نیز به‌ سر رسید. لئوناردو بونوچی در 36سالگی تصمیم گرفته در پایان فصل آینده برای همیشه به‌عنوان بازیکن بازنشسته شود. او در یوونتوس به 6‌قهرمانی متوالی در سری‌آ، ۳سوپر جام ایتالیا، ۳‌جام حذفی و ۲‌نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست یافت. بونوچی فوتبالش را در تیم جوانان ویتربسه آغاز کرد و در تابستان ۲۰۰۵ به‌صورت قرضی عازم اینتر شد. او وقتی در سال 2017 با یوونتوس به مشکل خورد و تصمیم به جدایی گرفت، به تیم دیگر شهر میلان یعنی آث‌میلان پیوست. بونوچی متولد اول‌ماه مه در شهر ویتربو، مرکز استان ویتربو واقع در ناحیه لاتزیو است. به این ترتیب او با همه باشگاه‌های ایتالیا که با هم مشکل دارند، به‌گونه‌ای ارتباط داشته است. قرارداد 5ساله او 42میلیون یورو برای میلان آب خورد اما لئو خیلی زود پشیمان شد و درحالی‌که در طول فصل از هواداران یووه ناسزا شنیده بود، تصمیم به بازگشت گرفت. یووه برای بازگرداندن این مدافع 35میلیون یورو هزینه و یک بازیکن به نام کالدارا را با او معاوضه کرد.
بونوچی که زمانی با کیه‌لینی زوجی مستحکم در خط دفاعی یووه و تیم ملی ایتالیا تشکیل داده و با آتزوری به قهرمانی یورو2020رسیده بود، در این فصل عملکردی ضعیف داشت. او از لحاظ بدنی کم آورده و به نقطه ضعف یووه تبدیل شده بود. بونوچی اخیرا مصدومیتی هم متحمل شد که ادامه کار را برایش سخت می‌کرد. او در طول بیش از یک‌دهه پوشیدن پیراهن تیم ملی ایتالیا، 120بازی ملی ثبت کرد و 8گل برای لاجوردی‌ها زد.
او در فینال یورو ایتالیا با پیروزی در ضربات پنالتی، جام را پس از 53سال از خاک انگلیس، به رم برد. بونوچی به‌عنوان برترین بازیکن فینال انتخاب شد و فریادهای «It’s Coming to Rome»  او به یادماندنی‌ترین سکانس از خوشحالی ایتالیایی‌ها پس از کسب جام بود. منظور او از این شعار کنایه به انگلیسی‌ها بود که در‌آغاز هر تورنمنت مهم شعار می‌دادند «جام به خانه - یعنی مخترعان فوتبال- برمی‌گردد». همچنین بونوچی در تیم منتخب یورو 2020 نیز قرار گرفت.

مسن‌ترین گلزن تاریخ فینال‌های یورو با 34‌سال و 71‌روز سن و تنها بازیکن تاریخ ایتالیا در کنار آندره‌آ پیرلو که در 2 یوروی پیاپی موفق به گلزنی شد، سرانجام فوتبال را در پایان فصل آینده کنار خواهد گذاشت.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید