• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 28 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 192034
+
-

توصیه برگزیده مسابقه‌های جهانی نقاشی به همسالانش

برای علاقه‌مندی‌هایتان تلاش کنید

برای علاقه‌مندی‌هایتان تلاش کنید

سحر چعفریان

سی‌امین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان انجمن هیکاری کشور ژاپن که با حضور ٥٦ کشور جهان برگزار شد، چند برگزیده از ایران داشت که یکی از آنها «النا امید» بود. او که از مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل برای کشورمان افتخار آفرید، پیش‌تر نیز مدال طلای نخستین جشنواره‌ جهانی نقاشی کودک کرمان را کسب کرد و برگزیده بیست و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی نقاشی بلغارستان نیزشده  بود.

مهارت‌آموزی گام به گام
روزهایی که نمی‌توانست حتی قلم‌مو به‌دست گیرد، گمان نداشت یک روز نامش در مجامع بین‌المللی بدرخشد. النا با یادآوری آن روزها که همین چند سال قبل بود، می‌گوید: «حدود ۵سال است که عضو کانون هستم، وقتی کلاس دوم ابتدایی بودم وارد کانون شدم. در آن زمان حتی نمی‌دانستم که قلم‌مو را چگونه در دست بگیرم و رنگ‌آمیزی کنم که با ثبت‌نام در کارگاه نقاشی توانستم مهارت خود را روزبه‌روز بیشتر کنم و از کشیدن نقاشی لذت ببرم. سعی می‌کنم متناسب با علاقه خود هر روز ساعت‌ها تمرین کنم. به جزئیات کار توجه ویژه‌ای دارم تا بتوانم مفهوم نقاشی را بهتر بیان و اثر زیبایی خلق کنم. وقتی نقاشی کار می‌کنم حس بسیار خوبی می‌گیرم به حدی که می‌توانم حتی به درس‌هایم بهتر رسیدگی کنم؛ بعد از کشیدن نقاشی احساس می‌کنم ذهنم آزاد می‌شود.»

پا پس نکشید
علاقه به نقاشی او را به کتابخوانی هم سوق داده و مسیر فرهنگی - هنری زندگی‌اش را از سال 1395با جدیت پیش می‌برد. النا می‌گوید: «به‌نظرم هر فردی باید برای علاقه‌مندی‌های خود تلاش کند. کوشش در کنار شناسایی راه درست و مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است؛ مثلا اگر به هنر نقاشی علاقه دارید، در کارگاه‌های نقاشی کانون و مراکز هنری صاحب نام ثبت‌نام و تلاش کنید. اگر هم نتیجه نگرفتید، باز هم با توکل به خدا سعی‌تان را ادامه دهید که سرانجام با سعی و تلاش می‌توانید به نتیجه خوب برسید.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید