• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
جمعه 5 خرداد 1402
کد مطلب : 191986
+
-

با مردم/خرید دوچرخه از یارانه دولتی برخوردار شود

از آنجایی که دوچرخه‌سواری هم مزید سلامتی و هم کاهنده آلودگی هواست، جا دارد دولت به خریداران دوچرخه یارانه بدهد و اجازه ندهد دوچرخه کالایی لوکس شود. این روزها برای خرید یک دوچرخه حداقل باید حدود ۵ تا ۶ میلیون تومان هزینه کرد. می‌توان گفت یک کارگر باید حقوق یک‌ماه خود را برای خرید یک دوچرخه ساده بپردازد. قیمت دوچرخه حتی در مدل‌های معروف به ۶۰ میلیون تومان نیز می‌رسد و این یعنی دوچرخه‌سواری هم در ردیف تفریحات و ورزش‌های لاکچری قرار گرفته است.
رضایت از تهران

کاشت و تولید گل در کشور نیازمند بازنگری است
با وضعیت کنونی کشور که کم‌آبی موضوعی جدی شده است، کاشت و تولید گل نیازمند بازنگری است و جا دارد به‌خاطر کمبود آب کاشت، تولید و فروش گل غیرقانونی شود و به اندازه نیاز داخلی گل در میزان محدود تولید شود.
خانقاهی از رشت

کارفرما حق بیمه پرداخته، اما کارگر بیمه نشده است
تأمین اجتماعی برای بیمه کارگران ساختمانی حق بیمه از کارفرما دریافت کرده، اما کارگر بیمه نیست. درحالی‌که بیمه کارگران ساختمانی آورده زیادی برای سازمان تامین اجتماعی دارد. جدا از بیکاری طولانی‌مدت کارگران ساختمانی مانند من که به‌دلیل رکود و گرانی رقم خورده، مهم‌ترین مسئله کنونی کارگران ساختمانی بیمه است، از اسفند‌ماه حق بیمه از کارفرمای من دریافت می‌شود، اما وضعیت بیمه من و سایر کارگران تغییری نکرده است.
جلالی از تهران

پیامک
مسیر تهران - کرج و بالعکس به خط ویژه اتوبوس نیاز دارد

یکی از بهترین راهکارها برای کم کردن بار ترافیکی مسیر تهران -کرج ایجاد یک خط ویژه برای اتوبوس است. هر روز تعداد زیادی از افرادی که به واسطه شغل‌شان از کرج و شهرک‌های اطراف آن به تهران تردد می‌کنند، مجبور به استفاده از تاکسی یا خودروی شخصی هستند که این موضوع ترافیک وحشتناکی را در این مسیر ایجاد می‌کند. درحالی‌که با درنظر گرفتن و ایجاد یک لاین ویژه برای اتوبوس، هم از بار ترافیکی این مسیر به‌شدت کاسته می‌شود و هم آلودگی هوا خصوصا در فصل پاییز به حداقل می‌رسد و هم به لحاظ اقتصادی به نفع مردم خواهد بود.
خدابنده لو از کرج

آیا شبکه‌های مختلف تلویزیونی با کمبود مجری مواجه هستند؟
مدتی است که در برنامه‌های مختلف سیمای جمهوری اسلامی به‌خصوص مسابقات به جای مجریان دوره‌دیده از بازیگران سینما و تلویزیون استفاده می‌شود. مسلط نبودن و عدم‌آشنایی آنها با فن و هنر مجری‌گری باعث جذب نشدن تماشاگر تلویزیون می‌شود. لطفا از مجریان کاربلد و شناخته‌شده در برنامه‌ها استفاده شود.
اعتمادی از تهران

پول امکانات حذف‌شده خودروها را به مشتری بازگردانند
چندی قبل یک دستگاه ساینا دوگانه از شرکت خودروساز تحویل گرفتم که به‌رغم مشخصات اعلام شده در صفحه مجازی شرکت و بروشورهای چاپی ارائه‌شده و نیز سخنان مدیرعامل خودرو، خودروی دریافتی من فاقد سیستم جی‌پی اس، کامپیوتر سفر، اتولایت و کیلومتر جدید و شیر برقی است. همچنین سیستم برقی و سوئیچ آن نیز قدیمی است. سؤال اینجاست چرا وقتی این اقلام برخلاف تعهد شرکت به مشتری تحویل نشده، پول آن به مشتری برگشت داده نمی‌شود؟
آرام از تهران

پیام

سگ‌های ولگرد، سکونت در فاز8 پردیس را مختل کرده‌اند
وجود تعداد زیادی سگ ولگرد در فاز8 پردیس تهران به یک معضل و مشکل بزرگ برای ساکنان منطقه تبدیل شده و بسیاری از ساکنان خصوصا هنگام تردد صبحگاهی مورد حمله سگ‌ها قرار گرفته‌اند. با توجه به ناکافی بودن تمهیدات اندیشه شده در این خصوص و با توجه به افزوده شدن مدام تعداد سگ‌ها و خطرات و آلودگی ناشی از آن، برخی ساکنان مجبور شدند خانواده خود را به جای دیگری منتقل کرده و اجاره خانه بپردازند. استدعا دارم به نمایندگی از مردم ساکن در فاز89 پردیس مسئولانی که تدبیر ساخت این مجتمع را دارند به نحو مقتضی موضوع سگ‌ها را نیز حل کنند.
منصوری از فاز8 پردیس

پول بیمه وام را کامل گرفتند و وامی پرداخت نشد
در اردیبهشت‌ماه۱۴۰۱ درخواست وام کارآفرینی به مؤسسه قرض‌الحسنه مهر دادیم. پس از ۱۰ماه دوندگی و ارائه مدارک موردنیاز به بانک در اسفندماه اعلام کردند وام به مبلغ ۲۰۰میلیون تومان آماده است. با 2ضامن چک‌دار به علاوه یک ضامن دارای گواهی کسر از حقوق مراجعه کردیم و پس از دریافت مدارک 300هزار تومان نقدا جهت بیمه وام پرداختیم! و اعلام کردند وام تا یک هفته دیگر واریز می‌شود. بعد از گذشت 2ماه پیامک ارسال شد که با وام شما موافقت نشده است، مجدد جهت وام ۱۵۰میلیونی ثبت‌نام کنید. آیا کسی عقلش قد می‌دهد که این رفتارها به چه دلیل است و تکلیف ارقامی که من تاکنون برای ثبت‌نام و ضامن و... پرداخته‌ام چه شده است؟
خدایی از زنجان


 

این خبر را به اشتراک بگذارید