• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
دو شنبه 25 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191892
+
-

کتاب‌های توصیه شده از سوی رهبرمعظم انقلاب

مروری بر کتاب‌هایی که در سال‌های گذشته، رهبر معظم انقلاب در بازدیدهایشان از نمایشگاه بین‌المللی کتاب خریداری یا درباره آنها صحبت کرده‌اند.

1394
 بازدید رهبری از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب:


رهبری در غرفه نشر مرکز دست روی کتاب تاریخ بیهقی جعفر مدرس‌صادقی گذاشتند و پرسیدند: این تاریخ بیهقی چه فرقی با بقیه دارد؟ آقای رمضانی جواب داد: کمی ساده‌سازی شده برای مخاطب عمومی‌تر. غرفه‌ بعدی ققنوس بود. مسئول ققنوس گفت ۹۴ کتاب جدید دارد و سر جمع با تجدید چاپی‌ها ۳۶۰ عنوان. آقا از این رونق تعجب کردند. گشتی داخل غرفه زدند و کتابی را برداشتند: این شوالیه رمان است؟
 ـ نه یک کتاب تاریخی درباره جنگ‌آوران است.
آقا کتاب‌های دیگری را هم برداشتند و درباره‌شان سؤال کردند. حسین‌زادگان هم به آقا کتاب هدیه داد.

1397
 بازدید رهبری از سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب:

در این دوره از نمایشگاه رهبر معظم انقلاب ضمن بازدید از غرفه‌ها، با ناشران درباره کتاب‌هایی چون «خانواده تیبو» با ترجمه ابوالحسن نجفی و «چشم‌هایش» بزرگ علوی صحبت کردند.

1398
بازدید رهبری از سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب:

 در جریان بازدید رهبری، ایشان چندین کتاب از نشر معارف خریداری کردند. در بازدید ایشان از 33غرفه نمایشگاه، رهبر انقلاب از استقبال فروش کتاب‌هایی چون «کلیدر» محمود دولت‌آبادی جویا شدند و درباره «دنیای سوفی»، احمد شاملو و خالد حسینی صحبت کردند. در این دیدار 2ساعت و نیمه رهبری کتاب‌های زیادی ازجمله «قهرمانان تاریخ» ویل دورانت و رمان «دل سگ» میخائیل بولگاکف را از ناشران هدیه گرفتند.

1402
بازدید رهبری از سی وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب:

بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه کتاب، پس از 3سال و باتوجه به پایان یافتن محدودیت‌های کرونایی در پنجمین روز برگزاری این نمایشگاه انجام شد. رهبری در بازدید از غرفه نشر معارف در سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، 4عنوان کتاب از این مؤسسه خریدند که یکی از آنها «سواد مطالبه» نوشته محسن مهدیان است. کتاب‌های «قاره سبز» نوشته مریم نقاشان، «ستاره‌ها چیدنی نیستند» که برگرفته از زندگی یک دختر آمریکایی است، به قلم محمدعلی حبیب‌اللهیان و «داعشی‌های کراواتی» نوشته سیدهاشم میرلوحی از عناوینی بودند که رهبر معظم انقلاب خریداری کردند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید