• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 20 خرداد 1397
کد مطلب : 19178
+
-

توپ سفر نمایندگان به روسیه در زمین مجلس

مقامات وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال اعلام کردند درخواستی برای اعزام نمایندگان مجلس به جام جهانی نداشته‌اند

داستان سفر 6نماینده به روسیه برای همراهی تیم ملی فوتبال کشورمان در رقابت‌های جام جهانی روسیه به روایتی پرتناقض و ابهام میان بهارستان و وزارت ورزش و جوانان تبدیل شده است.

ماجرا از تکذیب جمعی از نمایندگان بر سر مطرح بودن چنین سفری آغاز شد؛ سفری که از  مجلس ششم روال بوده است در همین مجلس دهم هم در مسابقات پارالمپیک ریو2016با حضور 5نماینده (غلامرضا تاجگردون، محمدرضاتابش، ‌غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، فاطمه ذوالقدر و طیبه سیاوشی)استمرار یافت.

به‌رغم این رویه و حضور مجلسی‌ها در قامت ناظران امر اما با انتشار خبر قرعه‌کشی مجلس برای اعزام 6نماینده به 3بازی ایران در روسیه موج تکذیب و تقبیح و پیشنهادهای جدید بود که از مجلس روانه رسانه‌ها شد. دلیل امر هم روشن بود، چراکه دست به‌دست شدن خبر اعزام 6نماینده با کاروان تیم ملی کشور خوشایند مردم در شبکه مجازی واقع نشده بود.

موج نارضایتی اجتماعی چنان بود که مجلس بدون درنظر گرفتن سابقه سفرها و روال بهارستان در این میدان رسما به تکذیب خبر پرداخت. ازجمله این واکنش‌ها سخنان بهروز نعمتی عضو کمیته سفرهای خارجی بهارستان و سخنگوی هیأت‌رئیسه بود که گفت در کمیته سفرهای خارجی تاکنون هیچ درخواست و نامه‌ای از طرف دولت مبنی بر معرفی نمایندگان جهت اعزام به جام جهانی فوتبال در این کمیته نبوده است.

تکذیب او در حالی بود که اسماعیل سعیدی و  غلامرضا کاتب نمایندگان تبریز و گرمسار در گفت‌وگو با فارس از انتخاب نامشان در قرعه‌کشی کمیسیون فرهنگی خبر داده و گفته بودند که در راستای همراهی با مردم به مسکو نخواهند رفت.

سلحشوری: به مسکو می‌روم

به‌رغم تکذیب نعمتی و جمع دیگری از نمایندگان چون جعفر‌زاده ایمن‌آبادی و احمد امیرآبادی، پروانه سلحشوری، رئیس فراکسیون زنان مجلس که یکی از 6نماینده اعزامی به مسکو اعلام شده بود، نسبت به هجمه‌های اخیر درمورد حضور نمایندگان به‌ویژه یک نماینده زن در تیم اعزامی مجلس به مسابقات جام جهانی روسیه واکنش نشان داد و با بیان اینکه با هزینه شخصی در این سفر همراه و حامی تیم ملی فوتبال ایران خواهد بود، تأکید کرد که حتماً از فرصت به‌دست‌آمده برای «نمایش قانونی بودن ورود زنان ایرانی به ورزشگاه‌ها» استفاده خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، او در یادداشتی تأکید کردکه سفر مسافران مسکو قرار بود ۲ یا ۳‌روزه باشد. ظاهرا نگرانی دوستان هدررفت بیت‌المال توسط نمایندگان است که امری ستودنی است. اگر حساسیت اجتماعی در مقابل اسراف و نابجا خرج کردن بیت‌المال بالا رود و البته منجر به ‌اصلاح رویه‌های نامطلوب شود، بسیار قابل‌تقدیر است. اما قطعاً با هزینه شخصی به این سفر خواهم رفت.

احمد عزیزی عضو فراکسیون ورزش هم در گفت‌وگو با رادیو در این‌باره گفت: برخی از همکاران اعلام کرده‌اند برای هزینه به روسیه نمی‌روند. 30میلیون هزینه قابل توجهی نیست! برای 4نفر 120میلیون هزینه‌ای نیست! 120میلیون به کجای کشور می‌رسد! اتفاقا رسانه‌ها باید نمایندگان را تشویق کنند تا در جام جهانی حضور یابند و باعث دلگرمی شوند.

خادم: نمایندگان درخواست دادند

تناقض‌گویی مجلسی‌ها در این میدان ادامه داشت تا اینکه دیروز امیررضا خادم معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:نمایندگان درخواست سفر به روسیه برای اعزام به جام جهانی مسکو را مطرح کرده‌اند و در‌خواستی از طرف وزارت ورزش مطرح نشده است. او تأکید کرد که به‌زودی در این‌باره شفاف‌سازی‌ می‌کند.

از سوی دیگر غلامحسین زمان‌آبادی مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون نقشی در دعوت از نمایندگان مجلس ندارد، بلکه امیررضا خادم این اقدام را برای ایفای نقش نظارتی نمایندگان انجام می‌دهد.

پیش‌تر هم یک منبع آگاه به همشهری خبر داده بود وزارت ورزش و جوانان برای هر بازی 2نماینده را به انتخاب کمیته سفرهای خارجی بهارستان همراه تیم ملی خواهد کرد.بر این اساس 2نماینده در سن پترزبورگ، ‌2نماینده در کازان و 2نماینده در سارانسک در جایگاه حامیان تیم ملی فوتبال ایران هم جزو تشویق‌کنندگان خواهند بود و هم ناظر روند برگزاری مسابقات و چگونگی حضور ایران در جام جهانی. به گفته این منبع آگاه سفر هر نماینده 2روز و فقط برای یک بازی خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید