• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 20 خرداد 1397
کد مطلب : 19167
+
-

مهدهای کودک می‌توانند همچنان کودکان زیر سن دبستان را پذیرش کنند

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه آیین‌نامه مشترک بین سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش درباره مهدهای کودک هنوز آماده نشده است، گفت: مهدهای کودک می‌توانند مانند سابق کودکان زیر سن دبستان را پذیرش کنند و هیچ محدودیتی برای آنان وجود ندارد. حبیب‌الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نگارش آیین‌نامه مشترک بهزیستی با آموزش و پرورش با حضور نماینده کانون مهدهای کودک در کمیسیون اجتماعی ریاست‌جمهوری افزود: همواره در تلاش هستیم تا مشارکت بخش‌های مردمی و غیردولتی در برنامه‌ریزی‌ها وجود داشته باشد. آیین‌نامه مربوطه هنوز آماده و نهایی نشده اما مهدهای کودک مانند سابق می‌توانند کودکان زیر سن دبستان را پذیرش کنند و هیچ محدودیتی برای آنان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه براساس تبصره دوم ماده 2قانون مدارس غیردولتی، تهیه شاخص‌های آموزشی و پرورشی و نظارت بر آنها بر عهده آموزش و پرورش است، اظهار کرد: براساس همین قانون، تهیه برنامه و اعطای مجوز مهدهای کودک بر عهده سازمان بهزیستی است. همانطور که در ریاست‌جمهوری و کمیسیون اجتماعی هیأت دولت پذیرفته شده، دو مورد از شاخص‌های این برنامه متعلق به آموزش و پرورش است که باید خود آموزش و پرورش آنها را تهیه کند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه این شاخص‌ها صرفا جنبه آموزشی دارند، تصریح کرد: اما سایر شاخص‌ها مانند این شاخص که «برنامه باید چگونه باشد؟»، «کسی که می‌خواهد مجوز دریافت کند باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟» و یا اینکه «مربی باید چه معیارهایی داشته باشد؟» بر عهده سازمان بهزیستی است. هنوز آیین‌نامه مشترک این موارد بیرون نیامده است و از آنجایی که این موارد باید در کمیسیون اجتماعی دولت بحث شود و سپس به هیأت دولت برود، نیازمند فرایندی چند ماهه است؛ هم‌اکنون نیز هر هفته، شنبه‌ها جلسات مربوط به آن برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید