• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 23 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191580
+
-

بازار شایعات داغ است

رؤیای یک شبه پولدار شدن

رؤیای یک شبه پولدار شدن

همه آدم‌ها برای یک‌بار هم که شده به این فکر کرده‌اند که چگونه می‌توانند یک شبه پولدار شوند. برخی فراتر رفته‌اند و با این فکر برای خودشان ساعت‌ها خیال‌پردازی کرده‌اند.رؤیای ثروتمند شدن چنان پرقدرت و فراگیر است که همه توصیه‌ها و استدلال‌ها درباره اینکه چنین چیزی امکان ندارد نیز نمی‌تواند این‌رؤیا را از ذهن بشر دور کند.
این‌رؤیا در ذهن برخی، پررنگ‌تر از ذهن عموم افراد جامعه است. در این میان بازار شایعاتی که این افراد را پیگیرتر از قبل کند هم داغ است. یک روز شایعه قیمت چرخ‌خیاطی قدیمی میلیاردی جیوه‌دار داغ می‌شود، یک روز دیگر سکه 25تومانی قیمت میلیونی پیدا می‌کند و بعد بازار «اسکناس‌های ارور» داغ می‌شود. در این میان حتی بعضا اطرافیانتان را می‌بینید که دنباله این خبرها را بدون تحقیق گرفته‌اند و در میان دارایی‌های خود می‌گردند تا شاید «مورد مورد نظر یافت شود.»
اما چرا این خبرها که بعضا شایعه هستند در جامعه ما تا این حد پرطرفدار می‌شوند. نباید از نظر دور داشت که با توجه به حقوق کارگران و کارمندان که در وضعیت فعلی تورم قابل دفاع نیست، رؤیای زندگی راحت یا حتی منطقی برای بسیاری این روزها دور از دسترس به‌نظر می‌رسد. وقتی که دوره انتظار خرید مسکن در کشور به کابوسی چند دهه‌ای مبدل شده است؛ وقتی خرید یک خودروی ساده، هزینه‌ای میلیاردی می‌طلبد باید هم انتظار داشت که جوان امروزی سعی کند از هر راهی حتی دور از ذهن به‌دنبال کسب ثروت در بازه‌ای کوتاه‌مدت باشد.
البته که راه‌های متفاوت و زیادی برای پولدار شدن وجود دارد که حتی ممکن است برخی از آنها شما را پولدار کند اما به‌طور حتم همه آنها نمی‌تواند روش درستی باشد؛ مثلا جرم و تخلف. همچنین هستند کسانی که شانس در خانه آنها را می‌زند و به طرز عجیبی یکباره پولدار شده‌اند اما تعداد خوش‌شانس‌های عالم چندان زیاد نیست و به امید شانس نمی‌توان روزها را شب کرد. بسیاری از کسانی هم که به‌نظر می‌رسد، از طریقی جز کار یدی و کارمندی و کارگری به نان و نوایی رسیده‌اند هم زحمت کشیده‌اند. آنها زمان زیادی را صرف مطالعه، بررسی و تلاش در همان حوزه‌ای کرده‌اند که شما فکر می‌کنید فعالیت در آن به تلاش خاصی نیاز ندارد. در حقیت شما فرد مورد نظر را در قله موفقیت می‌بینید اما از مسیری که طی کرده است و به‌طور قطع یک شبه نبوده، بی‌خبرید.
به هرحال باید بدانیم که برای پولدار شدن اگر حاضر نیستیم که در نقش یک کارگر یا کارمند ظاهر شویم، به‌طور حتم برای پیدا کردن راهی که به ثروت ختم می‌شود باید تلاشی دوچندان کنیم. نگاهی به زندگی ثروتمندانی مانند ایلان ماسک و جف بزوس نیز راهی  جز تلاش و سختکوشی در کنار ناامید نشدن از شکست پیش پای ما نمی‌گذارد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید