• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 21 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191568
+
-

خوش بگذره

تعطیلات خوب
خوش بگذره

فاطمه عباسی

آخر هفته‌ها، فرصتی دوباره برای کسب انرژی و رهایی از روزمرگی‌ها و دغدغه‌های کاری است. هرچند تعطیلات آخر هفته کوتاه است، اما با یک برنامه‌ریزی مناسب می‌توان از آن بیشترین استفاده را کرد. اگر تمام آخر هفته‌ها در فکر این هستید که کجا بروید و یا چه سرگرمی‌هایی داشته باشید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

پرسه زدن لابه‌لای کتاب‌ها
نمایشگاه کتاب حالا دیگر به یکی از نمادهای فرهنگی ما تبدیل شده است. حتی آنهایی که چندان سر و کاری با کتاب و کتاب خواندن ندارند، روزهای نیمه اردیبهشت‌ماه سایه سنگین نمایشگاه کتاب و حواشی آن را بر سر خود احساس می‌کنند. دست‌کم ترافیک و شلوغی اطراف نمایشگاه و تأثیراتی که برگزاری نمایشگاه بر زندگی تهرانی‌ها می‌گذارد را نمی‌توان نادیده گرفت. شاید کمتر کسی بین ما پیدا شود که تا به حال پا به این همایش سالانه نگذاشته باشد. هنوز هم کسانی هستند که با هم قرار بگذارند برای دسته‌جمعی رفتن به نمایشگاه کتاب. امسال هم دوباره قرار است مصلای بزرگ تهران میزبان کتاب بازان باشد، صدای کتابفروشی‌ها را بشنویم و کتاب‌دوستان لابه‌لای راهروهای شلوغ شبستان پرسه بزنند. نمایشگاه کتاب از 20اردیبهشت شروع شده و تا آخر همین‌ماه هم ادامه دارد اما این پنجشنبه و جمعه فرصت خوبی برای گشت‌و‌گذار در این نمایشگاه است و می‌توانید ساعت‌ها در مصلای تهران راه بروید و از غرفه‌ها بازدید و کتاب‌ها را با تخفیف خریداری کنید. فقط قبل از رفتن، حتما اسامی کتاب‌هایی را که می‌خواهید بخرید‌ توی یک لیست بنویسید تا آنجا توی شلوغی گیج نشوید. به‌محض ورود به نمایشگاه هم فهرست ناشران را از غرفه اطلاع‌رسانی دریافت کنید. اگر دنبال کتاب خاصی هستید، از متصدیان رایانه بخواهید تا ناشر آن را به شما معرفی کنند و شماره غرفه مورد نظر را یادداشت کنید تا راحت‌تر غرفه مورد نظرتان را پیدا کنید.

جمعه، روز خوبی بود

نزدیکی‌های ظهر از خواب بیدار می‌شوی و بعد از کلی خمیازه‌کشیدن، می‌فهمی دلیل کسلی و بی‌انگیزه بودنت برای شروع کردن روز، این است که امروز جمعه است؛ روز لباس شستن و تمیز کردن خانه و کلی کارهای حوصله‌سربر دیگر. روزی که هرقدر به غروبش نزدیک‌تر می‌شوی، بیشتر دلت می‌گیرد و دوست‌داری از خانه بزنی بیرون. اما باید از همان اول صبح به جمعه به‌عنوان یک پایان هفته عالی نگاه کنی و با برنامه‌ریزی سعی کنی به جای تا لنگ ظهر خوابیدن، کمی زودتر بیدار شوی و یک روز خوب را شروع کنی که به تمام 6روز هفته‌ات بیارزد. «جمعه‌بازار» یکی از آن جاهایی است که ما رفتن به آنجا را نه برای یک‌بار‌ که برای حداقل 2بار در ‌ماه پیشنهاد می‌کنیم. قبل از هرچیز بهتر است بدانید که این، از آن بازارروزهای معمولی و از آن سه‌شنبه‌بازارها و پنجشنبه‌بازارها نیست. اینجا یک بازار تمام‌عیار است که در آن انواع و اقسام وسایل نو و دست‌دوم پیدا می‌شود. البته دست‌دوم بودن وسایل اینجا به معنی اسقاطی‌بودنشان نیست و یک جورهایی آنتیک و عتیقه محسوب می‌شوند. جمعه‌بازار تا دو سه سال پیش در پارکینگ پروانه در چهارراه استانبول برپا می‌شد و چندوقتی است که جابه‌جا شده و به باغ کتاب آمده است. خوب است که حتی اگر قصد خرید هم ندارید، گاهی برای قدم‌زدن و خوب‌گذراندن وقت بیایید اینجا که هم فال است و هم تماشا. وقتی همه‌جا را آرام و بدون دغدغه گشتید، کم‌کم غروب نزدیک می‌شود و می‌بینید که از جمعه‌ای که گذرانده‌اید، راضی هستید و حتی یک جورهایی دل‌تان می‌گیرد که بازار دارد تمام می‌شود. بازاری که خیلی بزرگ نیست، فقط دنیایی که با وسایل و اجناسش برای آدم می‌سازد، خیلی بزرگ است. آنقدر بزرگ که آدم دلش نمی‌خواهد به این زودی‌ها از آن خلاص شود.

سبز سبزم

درباره نمایشگاه گل‌وگیاه که در بوستان گفتگو برپاست قبلا نوشته‌ایم و احتمالا تا الان دیگر خبرهایش هم به گوشتان رسیده است. خواستیم بگوییم این نمایشگاه هم تا 22اردیبهشت ادامه دارد و می‌توانید برای دیدن گل‌وگیاه و درخت و سرسبزی، سری به این نمایشگاه هم بزنید. ضمن اینکه انواع گل‌های آپارتمانی در این نمایشگاه فروخته می‌شود و می‌توانید گل‌وگیاه مورد نیاز خانه‌تان را در یک روز خریداری کنید و یک آخر هفته سبز برای خودتان بسازید. چه چیزی بهتر از این؟







 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
خوش بگذره
خوش بگذره
خوش بگذره
خوش بگذره