• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 21 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191503
+
-

٣میلیارد دلار موافقتنامه همکاری برای تسهیل خدمات فناورانه

اینوتکس
٣میلیارد دلار موافقتنامه همکاری برای تسهیل خدمات فناورانه

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از حدود ٣میلیارد دلار موافقتنامه همکاری برای تسهیل خدمات پیشرفتی فناورانه طی 4سال گذشته با دستگاه‌های کشور خبر داد و اعلام کرد که بسته‌های حمایتی معاونت علمی به دانش‌بنیان‌های نوپا اختصاص می‌یابد.
به‌گزارش پیوست، مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس۲۰۲۳ با حضور جمعی از مسئولان خارجی و داخلی در پارک فناوری پردیس برگزار شد.
روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، با ذکر این نکته که ١٢سال از تجربیات مختلف استارت‌آپ‌ها گذشته گفت: امروز درخت زیست‌بوم فناوری کشور به اندازه کافی بزرگ شده و آسیب‌ها و خطراتی را پشت‌سر گذاشته است. امروز فرصت این است که از شرکت‌های استارت‌آپی حمایت شود تا آنها از اقتصاد کشور حمایت کنند.
او یادآوری کرد که در 2حوزه، فرصت‌سازی ویژه‌ای برای بازارهای داخلی و خارجی در معاونت علمی برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام شده است. معاونت علمی به توسعه بازار داخلی و خارجی شرکت‌های پیش رو و دانش بنیان کمک می‌کند. برای زنده ماندن زیست‌بوم بر مبنای تجربه‌هایی که در ١٠سال گذشته گذراندیم و با توجه به فرصت‌های ویژه اقتصادی کشور در حوزه‌های دیجیتال، انرژی، سلامت، اقتصاد معدن و امنیت غذایی زمان خوبی برای توجه به این اکوسیستم است.
او همچنین اظهار امیدواری کرد که بتوان زیست‌بوم نوآوری کشور را در 4سال آینده به میوه‌دهی رساند و بستری حاصلخیز برای شکل‌گیری دانش‌بنیان‌های نوپا فراهم کرد.
اکنون 8483 شرکت دانش‌بنیان در سراسر کشور در حال فعالیت هستند که 5516شرکت به‌عنوان دانش بنیان تولیدی و 2967شرکت به‌عنوان دانش بنیان نوپا در حال تولید محصول و ارائه خدمات دانش بنیانی هستند.
همچنین در رویداد اینوتکس بیش از ۴۵۰ استارت‌آپ، شرکت فناور و دانش‌بنیان، شتاب‌دهنده و مرکز نوآوری، مرکز رشد و پارک فناوری از ایران و کشورهایی ازجمله روسیه و ترکیه حضور دارند و به ارائه جدیدترین محصولات و خدمات فناورانه خود می‌پردازند. دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (Inotex2023) در راستای هم‌افزایی، جذب سرمایه و شبکه‌سازی زیست‌بوم فناوری کشور با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ در پارک فناوری پردیس آغاز به‌کار کرده است. در این نمایشگاه همچنین برنامه‌ها و رویدادهای فناورانه و جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌ها برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید