• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 21 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191475
+
-

در هفته ماقبل‌آخر لیگ برتر پرسپولیس و سپاهان به‌ترتیب با تیم‌های ششم و یازدهم جدول بازی می‌کنند. استقلال سخت‌ترین حریف و کمترین امید برای قهرمانی را دارد

آخرین جمعه لیگ

آخرین جمعه لیگ

 هفته بیست‌ونهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران فردا برگزار می‌شود. در هفته ماقبل‌آخر لیگ بیست‌ودوم 8بازی به‌طور همزمان در 7شهر مختلف انجام می‌شود و رقابت در صدر و قعر جدول به اوج خود می‌رسد. در بالای جدول پرسپولیس و سپاهان فقط یک امتیاز با هم فاصله دارند و در انتهای جدول نیز مس کرمان و نفت آبادان که یکی از آنها باید سقوط کند، دقیقا هم‌امتیاز هستند.

  پرسپولیس - گل‌گهر
سرخپوشان همین 2هفته قبل در جام‌حذفی گل‌گهر را شکست دادند و حالا باید در لیگ برتر دوباره به مصاف این تیم بروند. در بازی حذفی 2تیم، پرسپولیس یک نیمه کاملا برتر بود و با 2گل به رختکن رفت اما در نیمه دوم گل‌گهر یک گل زد و چند گل نزد. برتری گل‌گهر در نیمه دوم و تسلطی که شاگردان سعید الهویی روی پرسپولیس داشتند، همان نکته‌ای است که باید کادر فنی پرسپولیس فکری برای آن کرده باشد وگرنه ممکن است قهرمانی را در این گام‌های آخر از دست بدهد. یحیی گل‌محمدی پیکان را به‌سختی شکست داد و در خلق موقعیت مقابل این تیم انتهای جدولی چندان خوب عمل نکرد. گل‌گهر اما برخلاف پیکان کاملا باز و هجومی بازی می‌کند و احتمالا خط حمله قرمزها مشکل چندانی برای گلزنی نخواهد داشت. اما در مقابل، خط حمله گل‌گهر می‌تواند حسابی برای بیرانوند و یارانش دردسرساز شود. در بازی‌های این فصل گل‌گهر مجموعا 71گل ردوبدل شده که بالاترین رقم بین تمامی تیم‌ها‌ست و نشان می‌دهد سیرجانی‌ها زیاد گل می‌زنند و زیاد گل می‌خورند. آنها در بازی رفت هم خیلی زودتر از آنکه پرسپولیس به گل برسد صاحب یک ضربه پنالتی شده بودند اما بیرانوند پنالتی را گرفت و پرسپولیس در بازی ماند تا در نهایت 2بر صفر پیروز شود.

   سپاهان - پیکان
سپاهان بازی رفت را در تهران به پیکان باخت و همان یک باخت اگر نبود، امروز زردپوشان قهرمانی را در چنگ خودشان می‌دیدند. تیم مورایس حتی اگر یک مساوی هم از آن بازی بیرون کشیده بود، امروز دست بالا را در رقابت با پرسپولیس داشت. اما به هر حال هر چه بوده گذشته و حالا اصفهانی‌ها باید انتقام آن باخت را بگیرند و منتظر لغزش رقیب باشند. با وضعیتی که پیکانی‌ها مقابل پرسپولیس دفاع می‌کردند، احتمال اینکه سپاهان را هم به دردسر بیندازند، کم نیست. سپاهان با تمام قوا به این میدان می‌آید و شهریار مغانلو هم بعد از یک جلسه محرومیت به ترکیب برمی‌گردد تا در جنگ آقای‌گلی از رقبا عقب نماند. رامین رضاییان هم مترصد ارسال پاس گل و رسیدن به رکورد مهدی ترابی است.

   مس رفسنجان - استقلال
وضعیت استقلال در این هفته‌ها خیلی شبیه شرایط پرسپولیس در فصل گذشته است؛ جایی که پرسپولیس منتظر بود استقلال مجیدی امتیاز از دست بدهد اما خودش مقابل ذوب‌آهن با تساوی یک-یک متوقف شد و بعد از آن بدون روحیه به مصاف سپاهان رفت و شکست خورد. استقلال هم هفته گذشته با تساوی یک-یک مقابل آبادانی‌ها عملا از کورس خارج شد و بعید نیست این اتفاق به کسب نتایجی ضعیف در 2بازی سخت باقیمانده منجر شود. فردا مس رفسنجان و هفته آینده تراکتور حریف استقلال هستند و هر دو حریف سرسختی برای ساپینتو و شاگردانش خواهند بود. اگر استقلال از قهرمانی و حتی نایب‌قهرمانی در لیگ ناامید شده، در عوض مس و تراکتور هر دو به‌دنبال مقام چهارم هستند و امتیازات این دو هفته برای آنها حکم طلا را دارد. استقلال تا قبل از دربی هم خوب بازی می‌کرد و هم خوب نتیجه می‌گرفت. باید دید ساپینتو می‌تواند دوباره تیمش را به شرایط آن روزها برگرداند یا انگیزه مس فردا آبی‌ها را در رفسنجان زمینگیر می‌کند. مس بعد از برد 4بر صفر در انزلی شانس زیادی برای خودش قائل است تا از استقلالی‌ها هم امتیاز بگیرد.
 
  تراکتور - نساجی
تراکتور رتبه چهارم جدول را در اختیار گرفته و خیال رها‌کردنش را هم ندارد. در رقابت برای رتبه چهارم، تراکتور 3امتیاز از مس رفسنجان و 4امتیاز از گل‌گهر پیش است اما بازی مستقیم را به هر دوی این تیم‌ها باخته است. گذشته از این، تراکتور در روز پایانی باید به میهمانی استقلال برود و بنابراین بهتر است که امتیاز لازم برای چهارم‌شدن را همین هفته بگیرد و کار را تمام کند. حریف این تیم نساجی است که در دو سه هفته اخیر نتایج متناقضی گرفته؛ 4گل از صنعت‌نفت خورده، 3گل به پیکان زده و در زمین خودش از پس هوادار برنیامده است. جدال فردای تراکتور و نساجی، مصاف 2اسپانیایی حاضر در لیگ برتر ایران است؛ پاکو خمز روی نیمکت تراکتور و کارلوس هرناندز روی نیمکت نساجی.

  ملوان - مس کرمان
این هم اتفاق جالبی در قرعه‌کشی لیگ برتر است که ملوان در 2هفته متوالی باید با 2تیم مس بازی کند و در هر 2هفته هم میزبان است. انزلی‌چی‌ها هفته گذشته با 4گل به مس رفسنجان باختند و این هفته مس کرمان امیدوار است که امتیاز لازم برای بقا را در انزلی بگیرد. مس با 21امتیاز چهاردهم است و صنعت‌نفت با همین امتیاز در رتبه پانزدهم و مترصد سبقت از کرمانی‌ها‌ست.

  صنعت نفت - ذوب‌آهن
این آخرین بازی خانگی آبادانی‌ها و شاید آخرین نقطه امید آنها برای امتیاز‌گرفتن و بقا در لیگ برتر است. صنعت‌نفت که 4هفته است نباخته و از این 4بازی 8امتیاز گرفته، منتظر 3امتیاز فردا‌ست تا معجزه ماندن در لیگ برتر را تکمیل کند. طالب ریکانی و یارانش فردا در مصاف با تیم مهدی تارتار هر چه دارند، می‌گذارند تا در پایان بازی 24امتیازی باشند و بالاتر از مس کرمان قرار بگیرند. ذوب‌آهن اما نیازی به امتیازات این بازی ندارد و رتبه‌اش در جدول تفاوت چندانی نخواهد کرد.

  سایر بازی‌ها
در سایر بازی‌های فردا، فولاد در اهواز از هوادار میزبانی می‌کند که امتیازات این بازی هیچ‌یک از 2تیم را به جای خاصی نخواهد رساند. آلومینیوم اراک هم میزبان نفت مسجدسلیمان خواهد بود. آلومینیوم قعرنشین نیمه بالای جدول است و نفت مسجدسلیمان قعرنشین نیمه پایین. امتیاز این بازی آلومینیوم را از رتبه هفتم بالاتر نخواهد برد اما نفت مسجدسلیمان روی کاغذ امیدوار به صعود در جدول و بقا در لیگ برتر است؛ البته فقط روی کاغذ.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید