• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 21 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191496
+
-

هنوز زنده‌ایم!

خبر حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا، مدت‌ها قبل منتشر شده اما دیروز حمید سجادی در حاشیه جلسه هیأت دولت اعلام کرد که هنوز امید زیادی به حضور استقلال و پرسپولیس در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا دارد. وزیر ورزش که یک‌ماه قبل، بیست‌ویکم اردیبهشت را زمانی برای تعیین تکلیف نهایی درخصوص شرایط سرخابی‌ها در آسیا عنوان کرده بود، تأکید کرده است که این 2باشگاه حداقل 2هفته زمان دارند تا دوباره در آسیا حاضر باشند.

   ای‌اف‌سی؛ کنفدراسیون مرموز
کنفدراسیون فوتبال آسیا در وب‌سایت رسمی و در صفحات مربوط به لیگ قهرمانان، تاریخ بررسی مجوز حرفه‌ای را اعلام نکرده است، با این حال به‌نظر می‌رسد نخستین روزهای خردادزمانی برای اعلام تصمیم رسمی این نهاد باشند. صحبت‌های جدید وزیر ورزش، هواداران استقلال را به حضور در آسیا امیدوار کرده است، چرا که آبی‌ها بیشتر از قرمزها در خطر حذف هستند. اگر آبی‌ها و قرمزها در نهایت از لیگ قهرمانان کنار بروند، وزارت ورزش است که به‌خاطر این امید واهی، با انتقادهای زیادی روبه‌رو خواهد شد.

  چرا دقیقه 90؟
اصلا چرا کار این 2باشگاه به دقیقه90 کشیده شد؟ سجادی  بارگذاری دیرهنگام مدارک را دلیل این اتفاق می‌داند اما مشکل فقط آپلود مدارک نیست. استقلال بدهی استراماچونی را بموقع پرداخت نکرد و پرسپولیس ظاهرا مسئله مالیاتی برانکو را به سرانجام نرسانده است. اگر هم بعد از تاریخ مدنظر ای‌اف‌سی مدرکی از سوی ایران ارائه شده، دیگر مشکل «بارگذاری» نخواهد بود. در حقیقت مشکل این است که آن فعالیت بموقع انجام نشده !

  رایزنی ادامه دارد
وزیر ورزش در صحبت‌هایش از تداوم رایزنی با ای‌اف‌سی سخن گفته است. به‌نظر می‌رسد مهدی تاج، رئیس فدراسیون نیز در دیدار اخیر با شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا به این مورد پرداخته باشد. به هر حال حضور سرخابی‌ها در آسیا هم برای فدراسیون و هم برای وزارت بسیار کلیدی به‌نظر می‌رسد. به یاد بیاورید که وزیر ورزش به‌خاطر حذف فصل گذشته این 2باشگاه، از مجلس کارت زرد گرفته بود. شاید این رایزنی‌ها، مسیر این ماجرا را تغییر دهد و 2تیم پرطرفدار فوتبال ایران را در آسیا ماندگار کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید