• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 20 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191410
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/vgmnm
+
-

تلویزیون، خریدار سریال‌های شبکه نمایش خانگی می‌شود

اظهارنظرهای جدید رئیس رسانه ملی از مشارکت در تولید تا خرید سریال‌ها

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما‌ در حاشیه اختتامیه جشنواره رادیویی پژواک در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌هایی درباره حمایت از آثار شبکه نمایش خانگی و مشارکت در ساخت و خرید مجموعه‌های شبکه نمایش خانگی، ادغام شبکه کودک و امید، علت محدود شدن سریال‌های تلویزیون، استفاده از ظرفیت‌ها و کشف استعدادهای جدید در صداوسیما پاسخ داد.

مشارکت در تولید سریال‌های شبکه نمایش خانگی
جبلی در پاسخ به همکاری صداوسیما و مشارکت این سازمان در ساخت سریال با شبکه نمایش خانگی، توضیح داد: بعضی از طرح‌هایی که به ساترا ارائه شده، طرح‌هایی است که مطابق اولویت‌های فرهنگی جامعه است و به‌اصطلاح مطابق با آن ضرورت‌ها و نیازهایی است که جامعه به لحاظ ذائقه فرهنگی سالم به آن نیازمند است. ما با دوستانمان در ساترا این موارد را بررسی کردیم که هم طرح‌های اینچنینی را تشویق کنند و هم اگر چنین طرح‌هایی وجود دارد به حوزه‌های مختلف سیما معرفی شود و حتی امکان مشارکت در تولید باشد. ما به شیوه‌های مختلف مشارکت می‌کنیم و هم تبلیغ، ترویج و پخش تیزر آنها را خواهیم داشت و حتی حق پخش آنها را می‌توانیم خریداری کنیم.  
جبلی در پاسخ به اینکه آیا تاکنون سریالی از شبکه نمایش خانگی برای پخش خریداری شده است؟ عنوان کرد: تاکنون دوستان ما در ساترا مورد خاصی را اسم نبرده‌اند اما اخبار خوبی خواهد رسید که قرار است طرح‌های خوبی به ساترا برسد. خرید آثار شبکه نمایش خانگی جزو تصمیمات
اعلام‌شده‌ ماست و به محض اینکه کارهای فاخری که قابل حمایت، پشتیبانی و مشارکت باشد، ارائه شود، حتما به وعده‌ای که داده‌ایم عمل‌ و حتی سعی می‌کنیم زودتر این اتفاق بیفتد. اما تاکنون سریالی به ذهنم برای خرید نمی‌رسد و آن کارهایی که مجوز ساخت و تولید گرفتند را حضور ذهن ندارم ولی دوستان ما در ساترا اعلام کردند قرار است طرح‌های خوبی به دستمان برسد.

‌سیما فیلم همچنان متولی است
جبلی درباره علت محدود شدن سریال‌های تلویزیونی گفت: درباره ساخت مجموعه‌های نمایشی یا سریال‌ها هیچ تغییری ایجاد نشده؛ یعنی کماکان سیمافیلم متولی ساخت مجموعه‌های نمایشی و سریال‌ها اعم از کارهای «الف» و غیرالف ویژه است. این ساختارهای جدید برای اضافه شدن گونه‌های جدیدی بوده که تاکنون یا وجود نداشته یا به آن کم توجه شده بود. مرکز سیمرغ متولی تولید برنامه‌های سیتکام، برنامه‌های تلویزیونی با بیگ‌پروداکشن و حوزه‌های دیگر مثل تله‌تئاتر است که در سال‌های اخیر به آنها کم توجه شده بود. خروجی این آثار را ظرف هفته‌های آینده
خواهید دید‌.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید