• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 20 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191409
+
-

حمایت 5میلیاردی از فیلم برگزیده ایثار

سریال شهید نواب صفوی درحال ساخت است

گزارش نشست
حمایت 5میلیاردی از فیلم برگزیده ایثار

هلیا نصیری- روزنامه‌نگار

نشست رسانه‌ای نخستین جشنواره بین‌المللی و پنجمین جشنواره ملی فیلم و فیلمنامه ایثار برگزار شد. در این نشست، سیدمحمد هاشمی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره می‌گوید که با توجه به اینکه یکی از وظایف بنیاد، ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت است، تولید فیلم و سریال می‌تواند مهم‌ترین موضوع باشد. وی ادامه می‌دهد: «یکی از عمده‌ترین ضعف‌های ما معرفی قهرمان‌ها و الگوها در عرصه ملی و بین‌المللی توسط هنر و جریان سینما و رسانه‌های صوتی و تصویری بوده‌ است؛ البته این اتفاق افتاده، ولی باید تقویت شود. امروز برای اینکه این نقش را جدی‌تر دنبال کنیم، تصمیم‌ گرفتیم در کنار برگزاری جشنواره ملی ایثار، نخستین دوره را در بخش بین‌الملل در استان خراسان رضوی برپا کنیم.»
تشویق و ترغیب هنرمندان و حمایت‌ از آنها برای ترسیم قهرمان‌ها از دیگر اهدافی است که به‌گفته هاشمی این بنیاد به‌دنبالش است. او با اشاره به برگزاری جشنواره توضیح می‌دهد: «این جشنواره قرار بود فقط مختص فیلم باشد، ولی برای بسترسازی در این زمینه تصمیم بر این شد تا فیلمنامه هم اضافه شود؛ چراکه یکی از برنامه‌های مهم بنیاد شهید در آینده جلسه‌های پرونده‌خوانی برای نویسندگان است تا سوژه‌هایی را برای کار معرفی کنند. جایزه ویژه ما  در این جشنواره حمایت حداقل 5میلیاردی از ساخت اثر در حوزه ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت برای تولید اثر بعدی برگزیده خواهد بود.‌»‌

   به‌دنبال آثار فاخر   
هاشمی درباره اینکه آیا برنامه‌ای برای ساخت فیلم و سریال از شهدای ارتش در بنیاد شهید وجود دارد یا خیر می‌گوید: «جلسه‌هایی برای این موضوع در یکی، دو روز آینده برگزار خواهد شد تا پروژه‌هایی را شروع کنیم. ما به‌دنبال آثار فاخر و نیز بهانه برای حمایت هستیم، اما کار باید فاخر باشد.»

افتتاح جشنواره در مشهد   
همچنین اعلام شد افتتاحیه جشنواره در مزار شهدای گمنام در کوه سنگی مشهد در روز ۲۹اردیبهشت برگزار می‌شود و آثار نیز در 4سالن سینما در مجموعه مهر کوه‌سنگی که متعلق به حوزه هنری است نمایش داده خواهند شد. این جشنواره از ۲۹اردیبهشت تا سوم خرداد‌ماه در مشهد برگزار خواهد شد.

سریال شهید نواب صفوی، ‌ جذاب‌تر از مختار
مهدی‌ حسن‌زاده نامقی، مدیرکل بنیاد شهید در استان خراسان رضوی که قرار است میزبان جشنواره باشد‌درباره جشنواره و تولید سریال و فیلم می گوید: «در استان خراسان رضوی ساخت سریال شهید نواب صفوی هم کلید زده شده و اطمینان دارم اگر به‌درستی ساخته شود از سریال «مختار» جذاب‌تر می‌شود؛ در آن صورت یک فیلم سینمایی هم از آن تولید می‌کنیم.»‌

مشارکت در پروژه‌های سینمایی
به‌گفته سیدمحمد هاشمی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید  و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره ایثار، مشارکت در فیلمنامه «اتاقک گلی»
و سریال «بچه زرنگ» از پروژه‌های پیشین این بنیاد بوده و سریال «خواهر طاهره»، همراه با فیلم شهید هادی از پروژه‌های
جدید است.‌

‌فیلمی برای شهید وصالی
این مدیر در ادامه به پروژه‌های هنری‌ای اشاره کرد که قرار است درباره‌شان کار شود. وی توضیح می‌دهد: «ما برای شهید اصغر وصالی هم برنامه داریم و یکی از دغدغه‌های من این است که درباره شهید نادر مهدوی و بچه‌هایی که مستقیم با استکبار در دریا مبارزه کردند، کار کنیم. در حوزه زنان هم دغدغه داشتیم که مشغول کار هستیم و نیز پروژه «دست‌های ناپیدا» که  پیگیری می‌شود.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید