• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 19 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191347
+
-

توهم بیلبوردی

توهم بیلبوردی

کمپینی برای حال خوب زندگی با برنامه‌ای سلامت‌محور برای افزایش امید به زندگی تدارک دیده شده بود. این کمپین با اکران بیلبوردهایی در سطح شهر سعی داشت تا به این هدف یعنی ارتقای کیفیت زندگی در پناه جملات تأثیرگذار دست پیدا کند. از احادیث شروع کردند؛ احادیثی از 14معصوم و با ابتکار عملی که با هنر آمیخته شد. مجید خسروانجم،کاریکاتوریست سرشناس با طرحی زیبا این جملات را با تصاویری جلوه داد و مضامین این طرح‌ها را به احادیث نزدیک کرد. حالا چندین و چند بیلبورد از این موضوع در سطح تهران پر شده است. جالب است بدانید برخی از این هنرنمایی‌ها مربوط به 3سال گذشته است و برای امروز و دیروز نیست. یکی از این طرح‌ها درباره احترام به سالخورده‌ها، دیگری همنشینی با دوست بد و یا کمک به فرد اندوهگین، اخلاق نیکو، علم‌آموزی و سخنرانی است که  دیگر محتوای این اکران‌ها بود اما شاید افرادی به‌دنبال حاشیه‌سازی‌ هستند و این بیلبوردها با پیام اخلاقی را ندیدند و به‌گونه‌ای نشان دادند که گویا تنها شهرداری یک بیلبورد در سطح شهر نصب کرده و به برخی افراد طعنه زده است اما ماجرای بیلبورد دروغ‌پراکنی چه بود؟
یکی از این بیلبوردها که حالا برایش حواشی ایجاد شده «دروغ پردازی» نام دارد. بیلبوردی که حالا در بزرگراه‌های شهر جای گرفته و به برخی حواشی اخیر ربط داده‌اند. طرح در مورد حدیثی از حضرت علی(ع) است که عنوان می‌کند: «در دروغگویان خیری نهفته نیست.» طرح شمایی از پینوکیو است که با دروغگویی چشم افراد را کور می‌کند و دروغگویان بی‌توجه به محتوا، برداشت دیگری از آن ارائه داده‌اند؛ اینکه برخی رسانه‌ها و افراد سعی در دروغ‌پراکنی و ماهیگیری از آب گل‌آلود هستند شکی وجود ندارد و از هر فرصتی برای دستیابی به آن استفاده می‌کنند و اتفاقا با دامن زدن به دروغ‌های پی‌در‌پی به‌دنبال تضعیف هستند. آنها با ایجاد موج رسانه‌ای سعی در انحراف افکار عمومی دارند ولی در دروغگویی خیری نهفته نیست!




 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :