• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 19 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191306
+
-

عدد خبر

۴۲۶۱ مرکز
توانبخشی در کل کشور با بیمه سلامت ایران قرارداد همکاری دارند که از این تعداد ۳۲۵۵مرکز فیزیوتراپی، ۳۱۸مرکز کار درمانی، ۳۴۹مرکز
گفتار درمانی، ۷۲مرکز بینایی سنجی، ۱۵۴مرکز شنوایی شناسی، ۷۸مرکز جامع توانبخشی و ۳۵ مرکز ارتوپدی فنی هستند.

۲۰ روز
فرصت دارید که آخرین نشانی سکونت‌تان را به ثبت احوال اعلام کنید. این درخواست سازمان ثبت احوال است و از شهروندان می‌خواهد که با مراجعه به سایت سازمان ثبت احوال کشور و سامانه سهیم به نشانی sahim.sabeteahval.ir به‌صورت رایگان آدرس جدید محل سکونت خود را در این سامانه ثبت کنند.

4هزار
واحد بهداشتی طی 2 سال اخیر در کشور ساخت، تعمیر و تجهیز شده‌اند. حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزیر بهداشت این خبر را اعلام کرده و گفته ایران با دارا بودن ۲۹هزار و ۲۵۰واحد بهداشتی، خدمات سلامتی گسترده‌ای ازجمله پزشکی خانواده به جمعیت روستایی و شهری به‌ویژه در شهرهای زیر ۲۰هزار نفر جمعیت ارائه می‌دهد.

۲۰۰بیمار
تالاسمی جدید در کشور سالانه متولد می‌شوند و این عدد در گذشته 1200تولد سالانه بوده است. امروزه با توجه به اجرای طرح غربالگری و مجوزهای قانونی سقط درمانی میزان تولد بیماران تالاسمی به‌شدت کاهش پیدا کرده است. بیشترین آمار تولد این بیماران در مناطقی مانند جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، بخش‌هایی از هرمزگان و بخشی از خوزستان ثبت می‌شود.

2استان
تهران و خراسان رضوی بیشترین زائران حج امسال را دارند. سیدعلی مرعشی،رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اعلام این خبر به زوار توصیه کرد با توجه به اینکه به‌زودی اعزام آنها به عربستان صورت می‌گیرد، پیاده‌روی‌های خود را آغاز کنند تا بدن آنها برای ایام حج به‌ویژه منا و عرفات آماده باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :