• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 16 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190968
+
-

افزایش 50درصدی تولید کیک زرد در کشور

کارخانه تولید کیک زرد روز پنجشنبه در ساغند اردکان با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی به بهره‌برداری رسید. به‌گفته رئیس سازمان انرژی‌اتمی؛  «با این اقدام ظرفیت تولید کیک زرد به‌صورت واقعی حدود ۵۰ درصد افزایش می‌یابد و تکرار این فرایند در سایر معادن در دستور کار ما قرار دارد و درنظر داریم تا از این طریق بتوانیم ذخایر مورد نیاز برای تولید برق هسته‌ای‌ را تامین کرده و استفاده از سوخت هسته‌ای را در تولید رادیوداروها و سایر مصارف و کاربرد پرتوها پشتیبانی کنیم.»

به محیط‌زیست ظلم شده
محمد اسلامی همچنین گفته‌: نکته حائز اهمیت این است که دنیا به اندازه کافی به محیط‌زیست ظلم کرده و نسل آینده نیز حق زیستن دارد. به اندازه کافی کربن تولید شده است و امروز رفتن به سمت انرژی پاک یک واجب عینی است که تکلیف قانونی نیز دارد و همچنین از سوی مقام معظم رهبری نسبت به آن تأکید شده است. باید انرژی پاک تولید کنیم؛ قابل اعتمادترین انرژی در حوزه هسته‌ای به‌دست می‌آید که همان برق اتمی است.
در این عرصه شاهد غفلت چند ۱۰ساله هستیم درحالی‌که مقام معظم رهبری در این سال‌ها بارها روی این مهم تأکید داشته‌اند و از ۲۰سال قبل ایشان در مورد انرژی هسته‌ای صحبت کرده‌اند.‌
 

این خبر را به اشتراک بگذارید