• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 14 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190903
+
-

ببار ‌ای باران، ببار

عکس نوشت
ببار ‌ای باران، ببار

دعای باران، تقریبا دیگر در اسپانیا فراموش شده بود، اما خشکسالی وحشتناک و آسمان داغ و نه چندان سخاوتمند، مردم را در این کشور دست به دعا کرده و بعد از دهه‌ها، در شهر خائن برای دعای باران تجمع کرده‌اند.
آخرین‌بار که این شهر شاهد دعای باران در بهار بود، ‌به سال1949 بر‌می‌گشت و افراد کمی باقی مانده‌اند که آن مراسم را به یاد داشته باشند، اما دوباره مردم دور تمثال حضرت مسیح جمع شدند و برای باراش باران، دست به آسمان بردند. کارشناسان گفته‌اند که اسپانیا، بدترین خشکسالی خود در هزار سال اخیر را تجربه می‌کند و منابع آب در بیشتر نقاط این کشور، نصف شده است.
ریکاردو کوبوس، یکی از مبلغان مذهبی در شهر خائن درباره دعای باران گفته است: «ما در میانه یک خشکسالی طولانی هستیم و هدف از این تجمع ما این است که از پروردگار بخواهیم که به ما کمک کند و ما را نجات دهد.»
اوضاع در اسپانیا چنان خراب است که دولت این کشور، از اتحادیه اروپا درخواست کمک اضطراری کرده تا به مزرعه‌دارانی که به‌خاطر خشکسالی محصولاتشان را از دست داده‌اند یارانه و وام بدهد. اتحادیه مزرعه‌داران اسپانیا گفته است که خشکسالی و نبود آب، 60درصد مزارع این کشور را از بین برده است. اسپانیا بزرگ‌ترین صادرکننده روغن زیتون دنیا و یکی از تامین‌کنندگان اصلی میوه و سبزی اروپاست. اسپانیا، هفته گذشته‌ گرم‌ترین روز تاریخ خود در‌ ماه آوریل را تجربه کرد و دمای هوا در کوردوبا، به 38.8درجه سانتی‌گراد رسید.
تنها امید مردم در خائن، این است که دعاها اثر داشته باشد. آنتونیو کونترراس که از یک شهر دیگر به مراسم دعای باران آمده، در این‌باره به خبرگزاری فرانسه گفته است: «به درگاه خدا آمده‌ام چون ایمان دارم که دعای ما را پاسخ خواهد داد.»‌

این خبر را به اشتراک بگذارید