• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 14 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190837
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/48Wnk
+
-

رقبای پرسپولیس در جنگ نفت

فردا در آغاز هفته28، استقلال و سپاهان به مصاف 2تیم نفتی و قعرنشین لیگ می‌روند

پیش‌بازی
رقبای پرسپولیس در جنگ نفت

هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال ایران فردا با 5بازی آغاز می‌شود. با وجود اصرار تیم‌های سپاهان و استقلال مبنی بر اینکه بازی‌های 3هفته پایانی باید همزمان برگزار شود، سازمان لیگ برنامه هفته جاری را تغییر نداد و پرسپولیسی‌ها یک روز دیرتر از رقبا بازی می‌کنند. طبق برنامه سازمان لیگ از قبل هم قرار بود فقط بازی‌های 2هفته پایانی همزمان برگزار شود و همین برنامه تثبیت شده است. به این ترتیب، تیم‌های سپاهان، استقلال، تراکتور و... فردا (جمعه) به مصاف رقبا می‌روند و بازی حساس پیکان و پرسپولیس به همراه 2بازی دیگر، روز شنبه برگزار خواهد شد.

    استقلال - صنعت‌نفت آبادان
در بازی رفت 2تیم و درحالی‌که صنعت‌نفت روزهای خوشی نداشت، استقلال به‌سختی و با یک ضربه پنالتی در آبادان پیروز شد. حالا برای بازی برگشت 2تیم، آبادانی‌ها شرایط کاملا متفاوتی دارند. نفت با هدایت عبدالله ویسی کاملا متحول شده و در 3بازی اخیرش به 7امتیاز رسیده است. آبادانی‌ها برای بقا نیاز مبرمی به امتیاز دارند و خیلی امیدوارند که در تهران لااقل یک امتیاز از استقلال بگیرند، اما ساپینتو و شاگردانش هم به این راحتی به حریفان امتیاز نمی‌دهند. استقلال در 11بازی اخیرش فقط یک مساوی به نساجی داده و یک باخت در دربی پرحاشیه هفته قبل داشته است. آبی‌ها بعد از آن باخت، نیاز به یک 3امتیاز شیرین دارند تا روحیه ازدست‌رفته خود را بازیابی کنند و منتظر لغزش رقبا بمانند. در بازی رفت استقلال و صنعت‌نفت نکته جالب این بود که آبی‌پوشان فقط یک ضربه در چهارچوب داشتند که همان پنالتی یامگا بود و تبدیل به گل شد. تیمی که در بازی رفت با یک ضربه در چهارچوب برنده شد، فردا احتمالا به حملات مؤثر بیشتری نیاز خواهد داشت چون خط‌حمله اوج‌گرفته نفت با حضور ریکانی، شریعت‌زاده و... دروازه‌بان استقلال را راحت نمی‌گذارد.
 
   نفت مسجدسلیمان - سپاهان
درست در همان ساعتی که استقلال با نفت آبادان روبه‌رو می‌شود، سپاهان هم با دیگر تیم نفتی لیگ در شهر مسجدسلیمان بازی دارد. سپاهان هفته گذشته مساوی بدی مقابل ملوان داد و کار قهرمانی را برای خودش سخت کرد. تا قبل از آن مسابقه به‌نظر می‌رسید زردپوشان با بردن بازی‌های باقیمانده قهرمان می‌شوند اما آنها کار را به‌دست پرسپولیس سپرده‌اند و منتظر لغزش این تیم هستند. سپاهان احتمالا فردا کار سختی مقابل نفت خواهد داشت چون مسجدسلیمانی‌ها هنوز ته‌مانده امیدشان را برای بقا از دست نداده‌اند.
 اگر نفت فردا هم موفق به کسب امتیاز نشود، حریفان 2هفته آخر این تیم کار آسان‌تری برای رویارویی با این تیم بی‌انگیزه خواهند داشت. اما سپاهان احتمالا برای گل‌زدن به تیم شانزدهم جدول باید سختی زیادی را تحمل کند.
 
  مس کرمان - تراکتور
این هم یک جدال مهم دیگر برای تیم‌هایی است که در این هفته‌های آخر نیاز صدچندانی به تک‌امتیازها پیدا کرده‌اند. مس کرمان در پایین جدول با 3باخت متوالی وضعیت خطرناکی پیدا کرده و نفت آبادان را در یک‌امتیازی خودش می‌بیند. کرمانی‌ها تا همین 3هفته قبل 8امتیاز از این حریف فاصله داشتند. حالا با این اختلاف میلی‌متری، مس کرمان کاملا نیازمند شکستن طلسم 3هفته‌ای و کسب امتیاز از این بازی خانگی است. آن طرف میدان اما تراکتور ایستاده که در اوج آمادگی است و کمر همت را برای چهارم‌شدن در لیگ بسته است. تراکتور بعد از هفته‌ها توانسته بالاتر از گل‌گهر و مس رفسنجان بایستد و می‌خواهد این رتبه را با چنگ‌ودندان حفظ کند، چون به‌احتمال زیاد این رتبه می‌تواند سهمیه آسیا را برای صاحبش به ارمغان بیاورد.
 
  ملوان - مس رفسنجان
بعد از متوقف‌کردن سپاهان، حالا ملوانی‌ها میزبان یکی دیگر از تیم‌های بالای جدول هستند و مس رفسنجان هم کار سختی برای عبور از سفیدپوشان خواهد داشت. ملوان در 2هفته اخیر با تراکتور و سپاهان بازی کرده و با هر دو تیم به تساوی یک-یک رسیده است. مازیار زارع و شاگردان جوانش مشغول متوقف‌کردن بزرگان لیگ هستند و در این راه فقط اسم و هویت ملوان برایشان مهم است، نه هیچ تیم دیگری. آنها همانطور که هفته گذشته برای پرسپولیس بازی نکردند، این هفته هم برای گل‌گهر و تراکتور بازی نمی‌کنند اما متوقف‌کردن مس رفسنجان حتما آن 2تیم را هم خوشحال خواهد کرد. مس رفسنجان در این هفته‌های پایانی بازی‌های سختی داشته و هفته آینده هم باید به مصاف استقلال برود. پس رفسنجانی‌ها هم قدر امتیازات این بازی را خوب می‌دانند.
 
  ذوب‌آهن - فولاد
اگر چهار پنج تیم در لیگ باشند که بازی‌های باقیمانده برایشان تشریفاتی شده و امتیاز‌گرفتن و نگرفتن دیگر فرق چندانی برای آنها نمی‌کند، 2تا از آن چهار پنج تیم همین ذوب‌آهن و فولاد هستند. فولاد که با منصوریان نتایج خوبی گرفته، حداکثر می‌تواند تا همین رتبه هفتم بالا برود که الان هم آنجا حضور دارد. ذوبی‌ها هم بعید است از رتبه نهم که در اختیارشان است، بالاتر بروند. این بازی حساسیت امتیازی ندارد اما اینها دلیل نمی‌شود که بازی کم‌حاشیه‌ای را شاهد باشیم. نیمکت‌ها و بازیکنان 2تیم به‌خاطر امتیازی که تأثیری در سرنوشت‌شان ندارد، بارها به داور اعتراض‌ یا با همدیگر دعوا خواهند کرد. حالا ببینید!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید