• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 14 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190838
+
-

صعود آسان دختران ایران

پیروزی‌های پرگل تیم ملی هاکی ادامه دارد

تیم ملی هاکی روی یخ زنان کشورمان، در ادامه درخشش خود در بازی‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا و اقیانوسیه، یک پیروزی خیره‌کننده دیگر ثبت کرد و با درهم‌کوبیدن قرقیزستان، راهی دور دوم این رقابت‌ها شد. دختران هاکی روی یخ ایران، در سومین بازی خود در مرحله گروهی، 26 بر صفر قرقیزستان را درهم‌کوبیدند. تیم ملی هاکی زنان کشورمان که حضوری تاریخی در این بازی‌ها دارد و نخستین حضور آسیایی خود را تجربه می‌کند، در 2 بازی پیشین هم درخشان بود و به‌ترتیب 17بر یک برابر هند به پیروزی رسید و کویت را هم 20 بر صفر درهم کوبید. در بازی با قرقیزستان، ایران در ست اول با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید. ماشین گلزنی ایران دست از کار نکشید و در ست دوم ۷ بر صفر پیروز شد. حاصل کار در ست سوم هم 10بر صفر به سود ایران بود.
تیم ملی ایران، در پایان بازی‌های مرحله مقدماتی، با 9امتیاز کامل، بالاتر از هند در صدر جدول دسته B نشسته است و در مرحله دوم، امروز با تیم چهارم دسته اول، یعنی امارات بازی خواهد کرد. امارات در بازی آخر خود، با نتیجه نزدیک 4بر 3مغلوب مالزی شد. شاگردان فرزاد هوشیدری، درصورت پیروزی بر امارات، راهی مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها خواهند شد؛ جایی که سنگاپور و تایلند از قبل به آن صعود کرده‌اند.
عملکرد ایران در این بازی‌ها، با تمجید نایب‌رئیس فدراسیون جهانی هاکی مواجه شده و آیواز امرکانف ضمن ابراز خوشحالی از حضور دختران ایران در این رقابت‌ها، گفته که از سطح بالای بازی تیم ایران، متعجب شده است. تیم ایران، پیش‌تر هرگز سابقه حضور در مسابقات رسمی بین‌المللی را نداشته اما با این حال، سرمربی تیم گفته که امیدوار است شاگردانش، با مدال از این رقابت‌ها به خانه برگردند. ایران، بهترین عملکرد هجومی را در بازی‌های مرحله گروهی ثبت کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید