• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 13 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190786
+
-

هراس صهیونیست‌ها از سفر رئیسی به سوریه

رئیس‌جمهور ایران امروز (چهارشنبه) در راس هیأتی سیاسی – اقتصادی، به‌منظور انجام سفر دو روزه به سوریه می‌رود؛ سفری مهم و تاریخی که پس‌از حدود 13سال صورت می‌گیرد و ابعاد راهبردی آن، مقام‌ها و رسانه‌های رژیم صهیونیستی را به هراس انداخته‌است.موفقیت‌های اخیر جمهوری‌اسلامی در پیشبرد «دیپلماسی همسایگی و منطقه‌ای»، واکنش‌های قابل‌توجهی را در میان رسانه‌ها و مقام‌های رژیم‌صهیونیستی به‌همراه داشته‌است؛ واکنش‌هایی که از هراس بیش‌از پیش تل‌آویو نسبت به تحرکات دیپلماتیک تهران در سطح منطقه حکایت دارد.

تغییر موازنه قدرت در منطقه
روند تغییرات در سطح منطقه و تغییر ملموس موازنه تحولات به‌ سود محور مقاومت از یک‌سو و بحران‌هایی که در ماه‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی گریبانگیر رژیم‌صهیونیستی شده‌است ازسوی دیگر، تل‌آویو را درشرایط بغرنجی قرار داده‌است و اکنون مقام‌های صهیونیست، نگران‌تر از همیشه، شاهد تحرکات دیپلماتیک تهران در سطح منطقه هستند.درچنین شرایطی، رسانه‌های عبری‌زبان در روزهای اخیر توجه ویژه‌ای به سفر چند روز قبل وزیر امورخارجه ایران به سوریه و لبنان معطوف کردند و سفر رئیس‌جمهور ایران به دمشق هم بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های صهیونیستی داشته‌است. بررسی واکنش‌های صورت گرفته، نشان می‌دهد صهیونیست‌ها با «استثنایی» توصیف‌کردن سفر سیدابراهیم رئیسی به سوریه، آن را دارای ابعاد گسترده سیاسی - امنیتی برای رژیم صهیونیستی ارزیابی می‌کنند.

هشداری برای تل‌آویو
برهمین اساس هم بود که کارشناس امور راهبردی رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر تأکید کرده‌‌است ایران به‌دنبال اجرای سیاست جدید در منطقه و رفع اختلاف‌ها با کشورهای عربی است؛ راهبردی که هراس تل‌آویو را از روند تحولات منطقه‌ای به‌همراه داشته‌است. یونی‌بن‌مناحیم با تشریح سیاست ایران مبنی بر «منزوی‌سازی رژیم‌صهیونیستی»، سفر رئیسی به سوریه را هشداری برای تل‌آویو ارزیابی کرده‌است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید