• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 13 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190726
+
-

شادی با اعمال شاقه

درآوردن پیراهن بعد از گلزنی، گاهی تاوان سنگینی برای بازیکنان هیجان‌زده داشته است

شادی با اعمال شاقه

در حساس‌ترین مقطع فصل، شهریار مغانلو که خودش هم در کورس آقای گلی است، بازی با نفت مسجدسلیمان را از دست داد. دلیل؟ اینکه پس از گلزنی مقابل ملوان کارت زرد گرفت و حواسش نبود که با این اخطار از حضور در یک مسابقه محروم خواهد شد. شاید روی کاغذ بازی با نفت قعر جدولی کار آسانی باشد اما فراموش نکنیم این آخرین بخت نماینده مسجدسلیمان برای بقا در لیگ برتر است و درصورتی که سپاهان نتیجه لازم را نگیرد، شهریار به‌خاطر این سهل‌انگاری با انتقادات فراوانی مواجه خواهد شد. این اما نخستین بار در فوتبال ایران نیست که لخت شدن بازیکنان هیجان‌زده بعد از به ثمر رساندن گل، برای آنها دردسر درست می‌کند. پرسپولیسی‌ها با 3مورد اخراج در این زمینه رکورددار هستند!
   مورد اول: نخستین بار جواد کاظمیان در لیگ چهارم پس از گلزنی در برابر پاس تهران با کارت قرمز داور مواجه شد. او که دقیقه 43موفق به گشودن دروازه رقیب شده بود، یادش رفت یک کارت زرد دارد و پیراهنش را درآورد. داور هم این بازیکن را با کارت قرمز جریمه کرد تا شیرینی گلزنی به سرعت در کام او و هواداران تلخ شود. هرچند کاظمیان خوش‌اقبال بود و در نهایت پرسپولیس این بازی را 2 بر یک برد.
   مورد دوم: یک سال بعد در لیگ پنجم نوبت به سهراب انتظاری رسید تا تراژدی مشابهی را تکرار کند. در مورد او اما فاجعه عمیق‌تر از این حرف‌ها بود. انتظاری دقیقه بیستم بازی با سایپا روی کرنر ارسالی ابراهیم اسدی گل زد و پیراهنش را درآورد اما بلافاصله پی برد یک کارت زرد داشته و پشیمان شد اما دیگر فایده‌ای نداشت. نگاه ملتمسانه انتظاری به مسعود مرادی افاقه نکرد، او کارت قرمز را گرفت و در نهایت هم بازی با تساوی یک - یک به پایان رسید. اشک‌های انتظاری موقع خروج از زمین و غرولند علی پروین خشمگین از روی نیمکت، قاب‌های فراموش‌نشدنی آن اتفاق بودند.
   مورد سوم: نهایتا هم امید عالیشاه در دربی برگشت لیگ چهاردهم دقیقه 82روی کاشته ارسالی مرحوم هادی نوروزی گل برتری پرسپولیس را در برابر استقلال به‌ثمر رساند. او هم یادش رفت یک کارت زرد داشته و لخت شد. جالب اینکه بازیکنان پرسپولیس بلافاصله دورش حلقه زدند تا مثلا پیراهنش را بپوشد و از گرفتن کارت قرمز فرار کند، اما نشد که نشد. یدالله جهانبازی به عالیشاه کارت قرمز داد، هرچند او خوش‌شانس بود که مسابقه در دقایق پایانی گل دیگری نداشت و پرسپولیس بازی را 2 بر یک برد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید