• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 12 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190635
+
-

کلاس‌های رنگی

دانش‌آموزان بعضی از کلاس‌ها هم چند بادکنک به تزیینات کلاسشان اضافه می‌کردند یا با همان خط کودکانه خود روی دیوار با گچ جمله‌ای را درشت برای تبریک روز معلم می‌نوشتند و داخل آن را با پنبه و پولک پر می‌کردند.
هر روز سر صف صبحگاه یک شعر یا مقاله هم درباره مقام معلم خوانده می‌شد، ولی بیشتر از این اتفاقی نمی‌افتاد و جشن اصلی در روز 12اردیبهشت برگزار می‌شد. در این روز درس و مشق به کلی تعطیل بود. زنگ تفریح اول زودتر از همیشه به صدا درمی‌آمد و دانش‌آموزان چند متری آن طرف‌تر از ردیف صندلی معلمان که کنار دیوار چیده شده بودند، صف می‌کشیدند. دیس‌های شیرینی زبان یا دانمارکی را که روی میز معلمان می‌گذاشتند پر و پیمان به‌نظر می‌رسیدند، ولی وقتی شیرینی‌ها میان بچه‌ها پخش می‌شدند، انگار تعدادشان دقیقا به تعداد بچه‌ها بود و هیچ‌کس نمی‌توانست بیشتر از سهمش شیرینی بردارد.
گاهی که بچه‌ها علاوه بر شعر و سرود و مقاله برای معلمان نمایش و تئاتر هم تدارک می‌دیدند، مراسم در نمازخانه برگزار می‌شد. گروه نمایش نزدیک محراب نمازخانه با چادر نماز و پارچه‌های مختلف برای خود حریمی درست می‌کردند که حکم سن را برایشان داشت و باعث می‌شد سایر بچه‌ها به محل اجرای آنها زیاد نزدیک نشوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید