• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 10 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190416
+
-

رونق کسب‌وکارهای خانگی در مسجد منشورالسلطان

بچه‌های مسجد
رونق کسب‌وکارهای خانگی در مسجد منشورالسلطان

بهاره خسروی؛ روزنامه‌نگار

مسجد منشورالسلطان یکی از مساجد قدیمی شهر تهران در محله شیخ هادی است. چند سالی است فرمانده و اعضای پایگاه بسیج خواهران این مسجد اقدام به تشکیل گروه کارآفرینی برای رونق کسب‌وکارهای خانگی و گره‌گشایی از مشکلات مالی اهالی کرده‌اند.
ماجرای راه‌اندازی این گروه به حدود 4سال پیش و زمانی برمی‌گردد که مسجدی‌ها یک گروه مجازی برای تبادل افکار و نظرات خود داشتند. مسئول پایگاه بسیج خواهران مسجد منشورالسلطان در این‌باره می‌گوید:«این گروه را با هدف مبادلات فرهنگی مانند معرفی کتاب، درج اخبار و اتفاقات روز دنیا، همچنین ارائه نظرات اعضا درباره مسائل روز راه‌اندازی کرده بودیم تا اینکه برخی از اعضای گروه اقدام به معرفی تولیدات و دست‌سازه‌های خود در گروه کردند.»
محبوبه عظیمی با بیان اینکه ابتدا به‌عنوان مسئول گروه به اعضا تذکر دادم که مطالب غیرمرتبط منتشر نکنند، ادامه می‌دهد: «کمی بعد به این فکر افتادم چنین گروهی میان بانوان محله برای حمایت از تولیدات آنها داشته باشیم. درواقع بازار کار و فروش محصولات برای بانوان راه‌اندازی کنیم. خوشبختانه به‌سرعت این کار مورد استقبال قرار گرفت و ضمن آشنایی اهالی با هنر همسایه‌های خود، به خرید محصولات آنها پرداختند.»
وی مهم‌ترین هدف از راه‌اندازی این گروه را معرفی محصولات خانگی بانوان  عنوان می‌کند و می‌گوید: «در این گروه از ترشی‌جات، رب، غذاهای‌ نیمه‌آماده مانند سبزی، پیاز و... گرفته تا کارهای چرم‌دوزی مانند کیف و کفش، خیاطی، روبان‌دوزی و... حتی ارائه کارهای خدماتی برای رفع نیاز اهالی مانند تدریس برای توانمندسازی بانوان در امور اقتصادی تبلیغات می‌شود.»
به‌گفته عظیمی، افراد جویای کار و هر بانوی هنرمندی که دنبال فضایی برای اشتغال‌زایی و کسب درآمد باشد، می‌تواند با عضویت در این گروه که این‌روزها به ایتا منتقل شده، از مزایای آن بهره‌مند شود. مسئول بسیج خواهران مسجد منشورالسلطان، راه‌اندازی بازارچه بزرگ دائمی کارآفرینی با حضور بانوان در شبستان مسجد را از برنامه‌های آینده این گروه برای ارائه خدمات بیشتر به اهالی محله شیخ‌هادی عنوان می‌کند و می‌گوید: «ساکنان محله استقبال خوبی از این کار کرده‌اند؛ چرا که بسیاری از نیازهایشان به‌راحتی در مدت زمان کوتاهی تأمین می‌شود.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید