• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 9 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190285
+
-

عامل اصلی شهادت شهید مریدی دستگیر شد

کوتاه از حادثه
عامل اصلی شهادت شهید مریدی دستگیر شد

دو هفته پس از درگیری مسلحانه بین پلیس و قاچاقچیان مواد‌مخدر که به شهادت رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر رودان منجر شده بود عامل اصلی این جنایت دستگیر شد.
به گزارش همشهری، این حادثه روز ۲۲ فروردین‌ماه امسال در شهرستان رودان، واقع در استان هرمزگان اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که گروهی از مأموران پلیس مبارزه با مواد‌مخدر این شهر که از فعالیت مجرمانه اعضای باند حرفه‌ای قاچاق مواد‌مخدر مطلع شده بودند تلاش کردند شماری از آنها را دستگیر کنند. در این شرایط بود که بین مأموران و قاچاقچیان درگیری مسلحانه آغاز شد. در این درگیری سرهنگ دوم سعید مریدی، رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر رودان از سوی قاچاقچیان هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید. در این عملیات هرچند یکی از قاچاقچیان دستگیر شد اما نفر دوم که عامل اصلی شهادت شهید مریدی بود توانست فرار کند.
تحقیقات برای دستگیری قاتل فراری نشان می‌داد که او از هرمزگان گریخته و به‌احتمال زیاد به جنوب استان کرمان فرار کرده است. در شرایطی که بیش از 2هفته از این جنایت گذشته بود مأموران به اطلاعاتی دست پیدا کردند که نشان می‌داد متهم تحت تعقیب در شهر کهنوج پنهان شده است. به این ترتیب چند تیم مجرب عملیات ویژه پلیس به کهنوج اعزام شدند و در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه موفق شدند قاتل فراری را در مخفیگاهش دستگیر کنند.
مجتبی قهرمانی، رئیس‌کل دادگستری هرمزگان با اعلام جزئیات این پرونده گفت: به محض تأیید خبر مخفی شدن متهم تحت تعقیب در کهنوج با دستور مقام قضایی ضمن اعزام تیم‌های مجرب عملیات ویژه پلیس و با همکاری بسیار خوب دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج و فرماندهی انتظامی استان کرمان در عملیاتی ضربتی متهم دستگیر شد. او ادامه داد: دستگیری تمامی عوامل دخیل در این جنایت در دستور کار قرار دارد و عواقب بسیار سنگینی در انتظار اخلالگران نظم و امنیت است. افرادی که سودای چنین جرائمی را در سر می‌پرورانند، آگاه باشند و بدانند که برخورد دستگاه قضایی با آنها سخت و پشیمان‌کننده خواهد بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید