• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 9 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190280
+
-

تباهی 2زندگی بر سر یک جفت کتانی

جنایی
تباهی 2زندگی بر سر یک جفت کتانی

با تأیید حکم قصاص پسری جوان که در درگیری با دوستش بر سر یک جفت کتانی دست به جنایت زده بود، شمارش معکوس برای اجرای این حکم آغاز شد.
به گزارش همشهری، این جنایت ۲۵ مرداد 1400رخ داد. آن روز در جریان یک درگیری پسری ۱۷ساله به قتل رسید و بررسی‌ها نشان داد که عامل این جنایت دوست اوست. به‌گفته شاهدان، دعوای این دو دوست بر سر یک‌جفت کتانی بود و روز حادثه قاتل و مقتول در خیابان با یکدیگر درگیر شدند و قاتل ۱۹ساله با چاقو ضربه‌ای به دوستش زد و فرار کرد. متهم‌به‌ قتل چند روز بعد از حادثه خودش را تسلیم پلیس کرد و گفت به‌شدت از قتل دوستش پشیمان بوده و هرگز قصد کشتن او را نداشته است. وی در بازجویی‌ها گفت: چندوقت قبل ۳میلیون تومان به دوستم قرض دادم و قرار بود ظرف یک‌هفته آن را برگرداند اما بدقولی کرد.مدام امروز و فردا می‌کرد تا اینکه یک روز او را در محل دیدم و متوجه شدم یک کتانی گران‌قیمت خریده است. پرس‌وجو کردم و قیمت گرفتم و فهمیدم قیمت کتانی‌ حدود ۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان است. به سراغش رفتم و گفتم کتانی‌اش را گرو گرفتم تا بدهی‌اش را جور کند.
وی ادامه داد: او روز حادثه به سراغم آمد و از من خواست تا کتانی را به او بدهم. می‌گفت قصد دارد به مهمانی برود و می‌خواست برای یک‌شب کتانی را از من بگیرد. اما من مخالفت کردم. سر این مسئله با یکدیگر درگیر شدیم. او چاقو داشت و به سمتم هجوم آورد. تهدیدم کرد که کتانی‌اش را بدهم و من مقاومت می‌کردم. کشمکش میان ما ادامه داشت تا اینکه چاقو از دستش افتاد و من آن را برداشتم و یک ضربه به او زدم.
متهم به قتل پس از اعتراف به قتل روانه زندان شد و بعد از مدتی در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد. قضات دیوان پس از بررسی پرونده، حکم قصاص را نقض کردند تا متهم بار دیگر پای میز محاکمه برود. دور دوم محاکمه نیز تفاوت چندانی با اولی نداشت و برای دومین بارحکم قصاص در پرونده صادر شد و این بار قضات شعبه39 دیوان عالی کشور مهر تأیید بر رأی صادر شده زدند. به این ترتیب با قطعی شدن رای، پرونده پیش روی قاضی موسی رضا‌زاده دادیار شعبه دوم اجرای احکام دادسرای جنایی قرار گرفت تا مقدمات اجرای حکم فراهم شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید